• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

halloj!

swe
    hoppas hoppas din bebis kommer snart! Sista dan idag att hota att den inte får uppleva analog tv, verkade ju funka super för Lisa

Förresten vad ska ananas göra för att få igång bebisen?
    Min mamma tipsade om lavemang, det sätter igång tarmarna ju och de fick de alltid på glada 70-talet när de kom in för att sätta fart på det hela, kanske nåt att pröva?? Nöden har ju ingen lag som bekant

sofffy
    jag hade hoppats på att det hade hänt nåt för dig men lägenheten ser jättefin ut iallafall!
    Synd att stressa av inte funkar på mig, eller det kanske det gör, jag har ju 14 dagar till BF och har stressat av sen januari ha ha!

Murgrönan
    nu är det dags att du pratar allvar med din bebis, såhär kan den ju inte hålla på! Hoppas ni får trevligt födelsedagsfirande idag iallafall!

Själva ska vi ut och provköra bil (igen!) vi är så himla veliga och vet inte ifall vi ska plocka ut en ny tjänstebil eller köpa en själva och framför allt vilken vi ska ha.
    Vi har idag en Volvo V50 som vi visserligen får in vagnen i men inte så mkt mer i bakluckan och det känns som lite större vill man ha...
    Ni som har bilar - vad har ni för några?

• Sole

vivs
    det är precis sånna här berättelser vi vill höra om!

underbart med en ny bebis i vår tråd som nu domineras av tjejbebisar

Murgrönan och Swe
    tycker faktiskt ingen annan ska få bebis innan er, nu är det ER tur!

• Sole

jag tycker det är kul att vara ute och provköra nya bilar, men vi måste nog begränsa ner oss lite, just nu provkör vi allt från kombi till jeepar.

Det är ju så himla stor marknad där ute coh när vi inte ens vet ifall vi ska plocka ut en ny tjänstebil igen eller köpa själv blir det ju svårt.... Bilprovning fortsätter och jag tackar för input vad ni har för några!

• Sole

Murgrönan
    håller med - ska vi ha barn?? Känns jättekonstigt och overkligt!

idag har jag skrivit klart brevet till BM + packlista till väska, ska nog börja fylla den sås mått med saker man inte använder nu.

Om man tittar på vår listtråd när förlossningarna har skett har faktiskt merparten varit innan BF-dagen, tröst för oss som ännu inte gått över kanske?

• Sole

jahapp nu är man vaken vid femsnåret igen då, ingen annan är grön men någon kanske är vaken?

• Sole

godmorgon tjejer!

idag och igår har jag till och från haft lite molande mensvärk, inget som gjort ont men den har dykt upp nu och då, hoppas något är på gång!

Angelicious:
    lite förslag på namn: (vi har ju bestämt oss nu så du får resten ).
    Tjejnamn har jag lite svårare att komma på, vi vet ju att vi ska få en kille.
    Albin Anton Axel Arvid Elias Elliot Gustav Isak Jacob Noah Oliver Oskar Julia Ebba Maja

Murgrönan
    Såhär har jag skrivit i mitt förlossningsbrev

? Önskar lavemang när jag kommer in
    ? Vill att sjukvårdspersonalen kontinuerligt uppdaterar oss om förloppet och hjälper mig att sträva mot delmål för att orka
    ? Att vara ?hård och barsk? för att peppa mig fungerar inte så bra då jag antagligen inte kommer våga släppa kontrollen
    ? Vill ha all tänkbar hjälp för att undvika att jag spricker
    ? Personalen skall vara tydlig i information och berätta varför saker görs så att vi inte börjar oroa oss att något är fel
    ? Om jag inte kan/orkar ta beslut gör Lasse det i mitt ställe
    ? Om komplikationer uppstår vill jag förlösas med kejsarsnitt

Smärtlindring
    ? Öppen för nästan all typ av smärtlindring (dock ej sterila kvaddlar) och vill gärna ha kontinuerliga förslag om smärtlindring från BM
    ? Vi har varit på profylaxkurs och jag vill aktivt använda mig av andningen och vill gärna bli stöttad i detta.
    ? Vill att BM är aktiv och stöttar i andning och kommer med förslag på ställningar och olika lösningar som är sköna under förlossningen, tex saccosäck, bad, massage etc och stöttar mig när smärtan är som värst
    ? Tycker inte om sprutor och vill därför inte i ett första skede fundera på epudral då sprutmomentet känns lite stressande
    ? Önskar alltså att BM är JÄTTETYDLIG med när det är sista chansen för epudral

sedan har jag ju diskuterat med maken så han vet också vad jag vill och inte vill.

• Sole

swenglish

åh det måste kännas jättejobbigt för dig! Stor kram och "jag klämmer lite extra på magen så din zombiebebis vaknar till och vill ut"

• Sole

Swe
    absolut!

hittade på sjölv med inspiration från boken "att föda"

Skrev det i punktform för på vår förlossningsförberedande kurs sade Bm att det är lättare för dem att komma ihåg och verkligen läsa ett kort brev än ett på flera sidor utan uppdelning

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3