Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Det blev inga snökaniner, Laban satt mest på huk och vispade med en pinne i en vattenpöl och jag och J kastade gris med kramsnö. Vi är så vuxna ibland....
    Nu är J och L i badet och om en halvtimme ska vi vara hos min mamma på middag och sen blir det melodifestival för hela slanten!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Ja jag har tänkt på dig Magda, men jag misstänkte att ni inte skulle dit eftersom jag inte hört något.

• lurksmulan

angiee: Mitt onda har också kommit och gott. Jag tror att man inte ska hänga upp sig för mycket på om man mår på ett visst sätt en dag och sen ett annan nästa. För dagen efter mår man oftast som man gjorde på dag ett iaf...

Jag avnjuter en stund i ensamhet! J är iväg på tränar och L fick för sig att han skulle följa med mormor när hon skulle förbi sitt jobb en kort sväng. Så nu sitter jag här och njuter bara, ska börja göra laxpudding om en liten stund.

• lurksmulan

För mig funkade amningen bra, och det var det absolut smidigaste för oss.
    Att gå upp mitt i natten för att göra ersättning är liksom inte vår melodi, det blir ganska många rundor och det är mycket enklare att ha bebisen nära och kunna amma.

Magda: Det som din syrra var med om hände mig ett par gånger faktiskt. En gång var jag tvungen att gå in på toa på ett ställe och ta av mig bh´n och låta mjölken spruta samtidigt som jag försökte handmjölka lite. Det är verkligen smärtsamt när man inte ammat på ett par timmar, brösten blir knöliga och varma och spänner på det värsta sätt man kan tänka sig.

Om era vanliga bh´ar gör ont, köp amningsbh redan nu. Det finns inget skönare, tro mig! Köp i din nuvarande eller en storlek större, det går alltid att använda någon gång.

Själv sitter jag och surar som vanligt. Jag har fått ett fruktansvärt humör! Jag är lättretlig och dessutom långsint! Jag kan vara arg för samma sak i flera timmar (dagar nästan) och det är inte likt mig. Att jag är lite långsint visste jag sen innan, men det här är extremt.

• lurksmulan

Lättja: J läste lite i den förra gången, men han tyckte att det var mycket "övergrabbigt" i den, det blev komiskt nästan.
    Det kanske är bättre att köpa "Uppdrag: Pappa"? Jag har visserligen inte läst den, men däremot "Uppdrag: Mamma" och den kändes lite mer realistisk än många andra böcker. Inte så mycket snuttiputtigulli utan mer som det kan vara.

• lurksmulan

*tittar förbi från min tjuriga plats*

• lurksmulan

Äääääh, jag är bara en tjurmaja rent allmänt. Hormonhäxa. Och jag måste få tjura klart innan jag kan gå vidare. Men jag är väldigt specifik i mitt tjurande också, jag är glad som är lärka annars, utom just när det gäller den här saken. Ha ha, vilken barnunge jag är!

Dessutom har jag ont i nacken idag som ger mig huvudvärk. Jag har tagit alvedon och det har blivit mycket bättre, men inte helt bra. Skulle vilja gå hem och lägga mig i ett varmt bad och sen få krypa ner i sängen bara.

• lurksmulan

Jag känner också att jag är färdig med snön nu. Jag har inget emot den generellt men nu längtar jag till tiderna då det inte tar en kvart att klä på Laban varje gång vi ska ut!

• lurksmulan

Believer: Jag är också gift, har varit det i 1,5 år ungefär.

• lurksmulan

missK: Du får ju känna dig fram, och försöka att ta det väldigt lugnt i början.

Svar på tråden Pladdertråden!