Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Ha ha, jag måste berätta. Igår var det ju en här på jobbet som frågade om jag ska ha barn igen och det var jätteroligt för då ser jag inte bara tjock ut längre.
    Sen var jag iväg nu hos en annan och hon tokstirrade på min mage, hon tittade mig knappt i ögonen när vi pratade utan flackade med blicken ner till magen hela tiden. Men hon vågade ändå inte fråga! Ha ha ha!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Jag berättade det här för min rumskompis och då berättade hon att en annan frågat henne igår när jag ska ha barn, så nu syns det visst så att de flesta märker.
    Och ändå går jag omkring i en stor fleecejacka eftersom vi har så kallt!

Ja du Magda, jag har också gjort en sån tabbe, som tur var frågade jag inte tjejen i fråga direkt utan en av hennes kompisar. Men den tjejen har sett gravid ut i flera år faktiskt, och nu ska hon ha sitt andra barn i slutet av mars och man har precis börjat se att det är en gravidmage.
    Hon och jag bor i samma hus, och en av våra andra grannar (som vi också umgås med) ska ha barn i början av maj, så det är verkligen babyboom just nu!

• lurksmulan

Kontakta din privata gyn helt klart. Jag gjorde ju vul i v. 12+5 och det kostade 260:-

Hm jag måste gå från jobbet kl 14 idag. Min mammas hund kissar blod så de är hos veterinären och jag måste hämta Laban på dagis... vilken röra...

• lurksmulan

Men jag förstår inte grejen med mama mia, de tar 600:- för allt som andra tar 260:- för och jag fattar inte hur de motiverar det! Jag menar, vi ska på könsbestämmande på Sibyllekliniken, det kostar 260:- medans det kostar 600:- på mama mia.

• lurksmulan
    angiee: Ja det är faktiskt det. Det är ju värsta ockerpriserna! Och det värsta är att folk går dit och betalar och att det är ett populärt ställe!

Morr, när jag sa till min rumskompis att jag måste gå vid 14 sa hon "men kan inte Laban stanna lite längre idag då". Eh, jag slutar kl 18 på torsdagar och riktigt så länge kan han nog inte stanna. Dessutom lämnar jag honom vid 6.45 på morgonen så han har tillräckligt långa dagar!
  • lurksmulan

Magda: Jag tror att det är kommunen som sköter det där. Ring de och fråga!

• lurksmulan

Jag rekommenderar att inte vänta för länge, det är fruktansvärt jobbigt att flänga omkring, stor som en val, och försöka bestämma sig för saker att handla. Det är bättre att ta lite vartefter.

Vi ska nog ha en Brio, det passar vår tänkta lösning bäst. Men vi köper ingen ny för jag tycker det är onödigt. Hellre köpa en vagn som är 1-2 år gammal för under halva priset. Andrahandsvärdet är ju skitdåligt på vagnar.

• lurksmulan

Laban växte ur sin vagn på ett par månader så det blev till att köpa en ny, därför tycker jag som Lättja att det är onödigt att lägga ner massor med pengar för man måste ändå köpa en ny snart.
    Den han har nu har vi däremot lagt ner lite pengar på. Det är en Emmaljunga Scooter sulky som kostade 2500:- och det är dyrt för en sittvagn. Men den kommer han kunna ha tills han inte använder vagn mer så vi tyckte det var bättre att prioritera det.
    En annan grej med vagnar är att om man köper duo hinner man ofta tröttna på vagnen innan sittdelen ska på.

• lurksmulan

Suck och morr.
    Jag får ju sammandragningar så fort jag går det minsta fort nu och backen till Labans dagis är från helvetet! Jag menar, skulle djävulen stå ovanför den och flina skulle jag inte bli ett dugg förvånad.
    Sen när vi skulle tillbaka ner igen gick allt bra tills vi skulle över vägen och Laban vägrade hålla mig i handen. Precis då kom bussen så jag var tvungen att bära honom och springa kanske 15 meter till bussen. Väl på vägrade Laban sitta ner så han skrek som en idiot och spände sig som en fjäder så att det inte gick att sätta honom ner. Satt på huk brevid på golvet och försökte lugna och hålla i medans hela bussen stirrade.
    Gissa om jag hade sammandragningar och tokont i ben och rygg när vi kom av!

• lurksmulan

Hanna: Det är så att vara gravid, så känner jag också. Ibland är det nästan svårt att andas för det känns som om någon pumpat upp hela magen med luft och lungorna är hopmosade.

JUSTer: Max!!!!!!!!! Åh vad gooooooooottttt! Jag har fortfarande inte fått Burger King och varje dag på centralen blir jag helt vild för det luktar så gott.

Svar på tråden Pladdertråden!