• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Prisssan

Jag gick upp 18 kg när jag var gravid med Roxy.

Hjärtat har sina skäl som förståndet inte kan fatta...
  • angiee

missk

nä, det kommer nog gå bra, ja konstaterade att ja redan hade gått upp 8 kg sen förra året , plus dessa 5 "grav"kilona!
    HERREGUD!!!

Ja får passa mig!

• jazzy

Angiee: nästa onsdag 21/3 9.00 ,& inskriv på onsdag 14

• snöstjärna

Usch ..
    sitter här med ångest inför resan, å är nervös. Vilket inte för att illamåendet blir mindre =(((

Jag är den jag är, eftersom jag inte blev som jag skulle.
  • lurksmulan

För mig har båda mina graviditeter underligt nog varit värsta bantningskurerna! När Laban fötts skämtade jag och sa att jag skulle skaffa minst 5 barn om jag skulle gå ner så mycket med varje!
    Med Laban gick jag upp 6 kg och tappade sen 24 kg (så jag vägde 18 kg mindre än när jag blev gravid).
    Den här gången har jag gått upp 2 kg hittills. Vore jätteskönt om jag inte gick upp mer än 6-8 kg. Jag kånkar runt på tillräckligt många till att börja med!

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • snöstjärna

lurkan:
    Jag hoppas på att tappa efteråt! Å sen blir det hårdkörning .. ja så långt orken räcker =)

Jag är den jag är, eftersom jag inte blev som jag skulle.
  • MrsMurphy

Hej hej!

Nu har fröken Lättja varit hos doktorn och kan återigen konstatera att året 2006 har sparkat henne i röven en gång till. Min fysik är finfin men grav hormonerna och ångesten bakom denna graviditeten har nog fått droppen på bägaren att rinna över. Sjukskriven på halvtid pga stressreaktion.

Jippieyaj!! Då var man deprimerad då! Eller utmattningsdepression kan man ju även kalla det... Iom att 2006 var så full med elände och dödsfall, sjukdom och missfall så klarar inte min kropp av att hantera detta längre. Blä!!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Hannnas

Lättja.. men duuuu... Ja, kroppen säger ifrån själv när vettet inte alltid hänger med... bra att du får vara ledig! Tycker du kan gå på stan o shoppa bebisgrejjer, dricka latte o lata dig med gott samvete nu

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladdertråden!