• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Nej oroa dig inte du. I mitt fall känner jag henne mest när jag nyser, då blir hon nog arg!

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Hannnas

lurkis.. haha, arg?   nä nu kände jag myset under fikan, värsta buffen såå skönt o lugnande häftig känsla med, går ju inte likna vid något man kännt förut

*blicker ut över förlossningen, längtar*

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Hanna: He he, ja inte vet jag! Det blir liv i luckan när Laban lägger sig på mig också, men inte när jag lägger mig på mage av någon underlig anledning.

Har någon provat sån där mjukaupp-olja för magen förresten? Mitt kli är tillbaka och jag blir galen!!

• Hannnas

Lurkis... nä jag har inte provat någon särskild havandeskapsolja ... bristningarna beror ju som regel på hormoner så jag gissar att en vanlig mjukgörande creme el olja och försiktig massage hjälper mot att huden späns ut fort... o kliet har hittills gett med sig iaf

Förstår att du blir tokig... men kliar det för mkt ska man ju iof kolla upp det så det inte har med levervärdena att göra, men du känner säkert skillnaden

• lurksmulan
    Hanna: Det kliar i mina gamla bristningar liksom. Jag tog upp det med bm på inskrivningen och sen fick jag ju en läkartid men då hade det slutat klia. Jag ska till bm nästa vecka men kan ge mig på att det inte kliar då heller.
    Jag blir bara tokig, jag vaknar på nätterna av att det kliar! Och sen river jag tills det nästan går hål.
    Det är säkerligen hormonskrällena, men det kliar inte mindre för det... Fundersam
  • jazzy

Hanna ,du är snart där,på forlossningen

• Hannnas

lurkis... åhh fy det låter ju fruktansvärt .. du kan inte prova lite kylbalsam?

Jaz... jaaaa "bara" 5 månader kvar nu ju o bara 2 1/2 månad kvar att jobba om jag har tur

• lurksmulan

Ha ha, på förlossningen är man inte så kaxig kan man säga. Men i efterhand är det himla häftigt!

• Hannnas

lurkis... haha nädu, där kommer jag nog vara ett torrt (vått) skinn snarare men lag längtar efter bebis, att få se hur lillis ser ut och som du säger, upplevelsen i sin helhet ändå

• lurksmulan
    Hanna: Ja det är faktiskt jättejobbigt! Jag får springa upp och kissa ganska ofta och då hinner jag klia så att jag blir helt röd varje gång.
    Jag har hört att sånt där body butter från Body Shop ska vara skönt, att det är ganska fett men inte jättefett. Ska försöka hitta en Body Shop och köpa det kanske. (Har velat ha det länge ändå men inte kunnat hitta på en bra ursäkt att betala så mycket för lite gucka Räcka ut tungan).

Jaa du, förlossningen är spännande. När jag tänker efter ordentligt fattar jag inte att jag längtar tillbaka, för då var det verkligen inte kul! Har du läst min förlossningsberättelse? Den finns i min blogg om du är intresserad!

Snart får jag gå hem! Whuppiiii!!
Svar på tråden Pladdertråden!