Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

Kick.. hihi ja jag fattar nada.. men jag vågar faktiskt inte andas än, vill se UL oxå.. MEN jag har ju hört hjärtat slå så fiiint så jag är faktiskt rätt säker vill bara ha en massa jädrans bekräftelse Generad

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v15 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Kick.. jo jag förstår det MEN det kvittar ju om man är precis på sin SM i fas med sin ÄL, för man kan ändå bli flyttad 2v ju... så försöööök att inte lägga så stor vikt vid det

• Hannnas

Lättja.. wiiieeee Grattis kunde tro att du har en gymnast i magen (precis som jag )).. tjohooo

Jobbigt med munherpes magda.... finns det inga salvor som är ofarliga under graviditeten? Anti??

• Hannnas

Magda.. såhär står det om Anti på FASS :

Graviditet

Erfarenhet av användning under graviditet är begränsad. Rådgör därför med läkare före användning av Anti under graviditet. 

Så du kanske ska ringa din läkare o se vad de säger?

• Hannnas

Jag har varit och ÄR fortfarande mkt bizzy men jag saaaaaknar er kommer kunna vara mer här under em

• Hannnas

Kick... usch.. lider faktiskt med dig.. vet ju hur du har det *kram*

Magda.. så här står det om Zovirax:

Graviditet  (Läs mer om graviditet)

Kategori B:3.

Graviditet: 

För Zovirax kräm finns ingen klinisk erfarenhet från exponering av gravida kvinnor. I prospektiva studier av ca 1200 kvinnor som exponerats systemiskt för aciklovir under graviditetens trimestrar har ingen ökad förekomst av ogynnsam fosterpåverkan påvisats.  

I djurstudier har teratogena effekter setts efter höga subkutana doser. Den kliniska relevansen av dessa fynd är oklar. Zovirax kräm bör ej ges under graviditet annat än efter särskilt övervägande av läkare. 

• Hannnas

Magda.. läser mer om Anti nu o den ska du INTE ta

• Hannnas

Magda.. om vectavir:

Graviditet  (Läs mer om graviditet)

Kategori B:2.

Klinisk erfarenhet av behandling av gravida kvinnor är begränsad. Djurexperimentella data är ofullständiga. 

• Hannnas

Magda.. samtidigt är det ju inte bra med en obahandla herpesinfektion heller.. så ring o prata med din BM

• Hannnas

Magda.. OM det är herpesblåsor så kan du ha smittat Micke utan att han får några symptom, utan bara bära viruset...

Thezz... hur vet man skillnad på afteblåsor & herpesblåsor? *lär mig*

Svar på tråden Pladdertråden!