• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Kickan 84

Hanna: Man får fuska ibland!

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • angiee

Ja har en fråga om ngn känner igen detta?

För ca 3 månader sen började jag att få jobbigt att andas, det gick lixom inte att ta djupa andetag, kom inte ända ner. Detta har kommit & gott från dag till dag & till en början trodde ja att det berodde på stress, men ja lever ett lugnt liv så det KAN inte vara stress.

Läkare har ja vart hos & hon har bara sagt att det  ite e ngt fel på mig!
    Nu e det tillbaka & känns superjobbigt!
    Blir orolig att det ska påverka bebisen.
    Har dock en kompis som är gravid & har cancer i hypofysen & hennes bebis mår prima. Så att om man e "sjuk" behöver ju inte barnet ta skada.

Funderar på om det kan vangt sorts virus eller så som ja går & drar på?
    Är ju inte febrig eller annat i övrigt..

Nån som har en tanke?

• Hannnas

angiee.. svårt att spekulera om utan några grundfakta mer än bara symptom så jag låter faktiskt bli, men tycker absolut du ska kolla upp det med en annan läkare!

Kickan... haha jaaa jag orkade inte planera nåt innan idag o nu är det lite sent att börja baka bottnarna...

Nu kommer han!! Här ska bakas!!

Kram på er o ha en bra dag!!

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v20 .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84

Hanna: Den blir säkert jättegod ändå!

Ha en bra dag!!

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • MagdaA

Hanna: Läkaren sa att jag ska ta det extra lugnt nu den första tiden så att det får läka. Sen så bör jag kunna leva ganska normalt, men fortfarande tänka på vad jag gör, inte motioner, inte sex, inte lyft, inte gå långt och så. Känner nu att jag får ont om jag sitter/står/går för länge så det blir mycket vila. Har fått några magnesiumtabletter, Emgesan tror jag dom heter, ska ta en morgon och kväll. Ska tydligen vara avslappnande och bra för livmodern...nått du känner till?! Ska på koll igen den 4/4. Läkaren ska va ledig 2 veckor så det var första tiden jag kunde få.

Just de Hanna, drömde om dig första natten på sjukhuset! Du hade startat en privat bm-mottagning, hemma i dtt vardagsrum!

Får se hur vi gör med kön... ska till bm på torsdag, KANSKE tar jag med bilden då... KANSKE.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MHoof

Magda: Ojoj va grejjer du inte får göra. Vad får du göra då? *fniss* Närå, skämt åsido. Måste vara jobbigt att inte få göa så mycket saker, mest bara "gå hemma" typ. Jag blir ju hemma från och med nu snart. Ska jobba på lördag men vette tusan om jag klarar av det. Får se hur jag kännr mig i veckan.
    Det jag funderar över är hur man ska få tiden att gå?!

• lurksmulan

Suck. Min egentid är ett minne blott. Mamma tog med Laban ut men efter 3 minuter hörde jag honom skrika hysteriskt ute på gården så då var det bara att hämta honom för han skulle minsann inte gå någonstans utan in till mig.
    Ibland är det inte ett dugg roligt med barn.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
Svar på tråden Pladdertråden!