• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

19 februari, men de har fortlöpande intervjuer =)

• pucken

mm hoppas jag får komma på intervju =) jag tror inte jag får det, men det skulle vara kul. funderar lite på att ringa upp gubben som anställde mig till lagret, så kan han lägga in ett par goda ord åt mig =)

• pucken

jag tänkte på det, man va fan, får jag jobbet kan jag ju ta ett uppehåll ett år. om de vill ha mig tycker de ju att jag är tillräckligt bra ändå! kan jag läsa det sista året sen.

• pucken

ja, och tänk alla pengar jag kan spara! *drömmer* jag börjar inse att syskon får vänta, jag orkar inte =(

• pucken

i förhållande till vad vi får nu är allt extra RIKT =) nu vill jag verkligen ha jobbet! så spänd.

• pucken

i januari får man extra, typ 4000 extra, eftersom man får lika mycket mindre i maj. de har en summa som man får för heltidsstudier, men de delar upp den ojämnt. i genomsnitt får 7200 i månaden. så är ju jag lite snål också =)

• pucken

mel
    beror på hur ens termin är upplagd och grejer. jag får knappt 3000 maj.

• pucken

mel
    ja, och sen plockade ju micke fp också. vi sparar ju bara för att överleva sommaren, får ju inte lön förrän i juli.

fru
    jo, men man får väl se utbildningen som en investering eller nåt. och att vi sparar har att göra med att vi inte får inte mycket pengar alls mellan maj och juli. vi har ju ingen megasumma på kontot, det är precis så vi klarar oss fram till första sommarjobbslönen. vi lever så som inkomsterna tillåter oss =)

• pucken

mel
    det verkar kul! men de vill ha magisteruppsats och det har inte jag skrivit =(

• pucken

mel
    ja, man får ju göra det. vi skulle kanske klara oss fram till augusti men jag har ju hårt fysiskt jobb och behöver mycket mat =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)