• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • letw83

mel
    kör på fleece. jysk hade billiga fleecefiltar på rean för 5 kr styck. kollar där. dragkedjor är knepiga dock. jag har fortfarande problem att få det snyggt och undviker dom i det längsta. luvan tror jag jag har mönster på i min bok. eller ja, en liknande iaf. annars är det bara runda av ändarna litegrann så blir dom nog bra. svårt kanske att få till formen och storleken men det går nog bra.

• Melisabeth

Jo jag var helt inne på den linjen. att köpa lite billiga fleecefintar och ha som material till lite ditt och datt... blir ju mkt billigare att köpa sådana "bitar" än löpmeter =)

Jo precis.. runda av tror jag också behövs.. så det inte blir så knöligt =)
    Köra med "hyskknappar" kanske istället för blixtlås =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • letw83

kanske inte hyskknappar om du tänker på såna som brukar sitta på klänningar. duffelknappar skulle nog vara snyggt.

• Melisabeth

Vet inte vad jag tänkte direkt på.. tänkte på annat är blixtlås mest =)
    Ngt enkelt.. tryckknappar är ju enkelt om inte annat =)
    Gillar inte knapphål av någon dum anledning...
    Eller fixa lite omlott och bara ha knytband..... Nått sätt att slippa det värsta krånglet =)

• letw83

knytband lät enkelt och bra. att jag inte tänkt på sånt förut....

• letw83

nackdelen med tryckknappar och fleece är att taggtryckknappar förstör fleecen om man missar eller om dom lossnar. blir stora hål=(

• pucken

på tal om fleece hade ohlssons världens snyggaste rosa fleece med FÅR på. 150 spänn kilot tog de dock =(

• letw83

puck
    jag har köpt sån. fast beige bakgrund. fleece är lätt så det blir inte så dyrt även om kilopriset är högt.

• Melisabeth

JO tryckknappar är ju alltid lite trixigare.. är ju itne riktigt som att sy på en lossna knapp bara =)

Den rosa fleecen har jag sett =)

• pucken

letw
    men jag ville ju ha en massa =) och inte hade jag svärmor med mig så hon kunde betala.

och jag tycker inte det är SÅ svårt med dragkedja faktiskt. fick till det riktigt bra på klänningen jag sydde.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)