• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • pucken

ja herregud, det behöver inte vara särskilt dyrt att fixa alla grejer till bebisen. verkligen inte. jag är snål med allt, utom min aggebagge =) jag snålar gärna på mig själv om jag får slösa mer på honom.

• Melisabeth

Jag känner inget behov av dyra saker.. jag har hellre fler ombyten än "dyra och få"... eftersom de ändå växer såpass så hinner man ju sällan slita ut grejerna =)
    Jag är mkt för omväxling =)

Men vi räknade och kom fram till att inkluderat även en hel hög med större kläder så landar vi på ungefär vad en ny vagn kostar.. och då inte värsta lyxmodellen.. så genom att ta syrrans gamla vagn så blir det ju en rätt bra sak iaf =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

ja, jag hade gärna ärvt en vagn! visserligen köpte ju svärmor vår emmaljunga, men det hade vi inte räknat med alls. iaf så hade mickes bror en jättefin vagn till sin näst äldsta kille, men eftersom han fick ett syskon väldigt tätt efter hade de inte kvar den =( annars hade jag mer än gärna ärvt den eller köpt den billigt.

det bra med att vi snålar på oss själva är att det finns utrymme för lite dyrare saker, och ändå kan man shoppa på tradera =)

• Winnertaco

Hihi, Andreas och Johanna sover i soffan, det ser hur sött ut som helst!

Det vi köpte till Johanna innan hon kom gick på MAX (absolut MAX!!) 500 kr, om man inte räknar med bilbarnstolen som är det enda dyra vi köpt nytt. Jag handlade för nån hundring i Ullared, vi köpte en urbillig åkpåse till vagen och så köpte jag lite tyger som jag skulle sy sängkläder av (vilket inte hänt ännu... )
    Nu när hon är här så har det blivit lite grejer, en badbalja, nappflaska, nappar och lite sånt. Men vi har knappast handlat för mer pengar än vi fått från släktingar till henne!

• pucken

taco
    vi köpte för mkt mer än så, micke skulle ju tvunget ha en blöjhink. den är bra så länge den inte är full, men micke håller ju inte löftet att tömma den så fort den är full... sen köpte vi ikeas dyraste spjälsäng, med tillhörande skötbord/bokhylla för jag fick inte köpa billigare för svärmor som alltid står i bakgrunden och gnatar *morr* skulle fan sagt till henne att hosta upp pengarna!

• Winnertaco

puck
    Ja, verkligen. Ska hon vara med och bestämma så ska hon även betala! Vi har fått eller fått låna det mesta, men nu när hon väl är här så blir man ju sådär som man aldrig skulle bli, dvs "men jag vill ha nya fina grejer till mitt barn" (Vagnen är väl ett strålande exempel!)

• MallaMojs

Har man åkpåse på sommaren, eller beror det på vilken typ av vagn man har?

Om jag shoppar i den här takten så kommer jag nog inte göra av med mycket pengar jag heller Jag vill köpa en större papperskorg till badrummet, men jag har sett att en del använder "handbajspåsar"?? Ser vet jag inte hur vi ska göra med sängar och skötbord...

Var lite sugen på ett sånt skötbord som man har över badkaret, men tror inte det funkar här eftersom den ena kanten på karet sitter liksom fast i väggen, förstår ni? Sen vet jag inte om man behöver TVÅ spjälsängar???

• pucken

taco
    men man orkar inte med en vagn som gnisslar! jag skulle bli skitsur efter bara nån minut och sen vända hem för att sitta i soffan och muttra över att hela världen är emot mig. hittade du en vagn på blocket förresten?

vi har lagt några tusen på agge, men då köpte vi möbler till hans rum innan han tittade ut också. så det jämnar ut sig till slut, möbler skulle vi behövt köpa nu iaf =) han har ju flyttat in i sitt alldeles egna rum nu.

• Melisabeth

Haha.. så ekonomiska som 500 spänn är vi långt ifrån.. men förutom bilstol så har vi det mesta nu och har spenderat ca 3000 spänn =)
    Men vi räknar på typ 5-7000, men då är ju som sagt vagn, sjal, säng, bilstol, och hela skiten inräknat =)
    Så vi snålar ju inte direkt.. är ju mest lite "ekonomiska" genom att inte köpa det dyraste + att ha fått en hel del av "dyrare" sakerna =)

Jag är skitnöjd ärligt talat.. jag trodde att det skulle kunna bli mkt mer än det ser ut att bli =)
    Och att inte heller känna/tycka att man har snålat, är rätt skönt det med =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Winnertaco

Puck
    Nej, har inte hittat nån vagn än, den jag blev så sugen på var ju en duo-vagn och det vill jag helst inte ha. Hela världen ÄR verkligen emot mig när vi är ute på prommenad
    Johanna får nog inget eget rum sålänge vi bor kvar i den här lägenheten, men nu har vi börjat inse att den är på tok för trång och inte kommer att funka så länge till...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)