• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • MallaMojs

nica...hmm, det lät lite väl hårt... Sorry! Jag hoppas att det slutar blöda ur dig snaaart!!! Har du ringt BM eller så å bett om en extratid till läkaren?

• nica83

Malla
    Ingen fara, inte för hårt, kanske sant Stackars dig som blödit så länge...

Jag har pratat med BM idag. De har inget UL (?!) och de gör inte ett sådant vid blödningar, då är det gynakuten som gäller. Du har väl fått återbesök och så hos läkare? Det har inte jag. Alla säger bara att det är vanligt med blödningar i tidig grav...

• MallaMojs

nica...på min MVC så har de läkartiden där de gör vul/ul så där har jag tjatat in mig Kanske du skulle ringa vanliga gyn och be om en tid...?

Jag kommer knappt ihåg hur det var u början, har ju varit bruna flytningar sedan ruvardag 10 (typ vecka 4-5) och sen har det mest varit blod - färskt. När det kom störtfloder så var det första gången bara blod och andra gången med lite klumpar... Ett tag så kom det ett par droppar blod på natten och sen var det brunt resten av dagarna... Nu är det bara brunt och till å med helvitt i trosskyddet emellanåt, men inte ett helt dygn inte...

• nica83

Malla
    Jo jag funderar på att boka tid hos gyn på KS, om de nu har tider. Försöker intala mig att allt är bra, men kan inte helt och hållet njuta av graviditeten! Svärmor fick iofs en blödning i vecka 8 som varade i 2 veckor, kanske kommer min också vara så länge ungefär. Den graven gick bra...

Det känns ju inte bättre av att det drar och molar, men förhoppningsvis växtvärk??

• MallaMojs

nica...jag hade sjuuuk växtvärk i vecka 8-12 men nu har det värsta gått över, tror jag. Jag tror inte att det är någon fara, men det kan ju vara skönt att ha en tid då man ska kolla upp det. Personligen så orkar jag inte ringa och boka elelr åka till akuten när det väl hände och den tiden jaghar på onsdag fick jag i december, och det känns skönt att ha den!

• Melisabeth

jisses vad trött jag blev av rännandet på stan då...*zzzz*

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • nica83

malla
    Tror verkligen jag ska boka. För om det är bra på exempelvis på fredag nästa vecka och jag fortsätter blöda ändå så borde det ju fortsätta vara ok? För då har jag ju blödit i två veckor och det är ganska lång tid. Om det nu inte ökar efter ett ev. VUL...

• MallaMojs

nica...ja, ring å hör med dom iaf! Det är hur som helst skönt att få kolla upp det, även fast det kanske förtsätter blöda eller slutat blöda...och så blir det mindre väntan och mindre stress än på akuten!! Massa lycka till! Nähä, jag skulle visst plugga

• nica83

Tack malla för stödet

Jag måste också göra ngt annat för att få andra tankar!

Kram på er!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)