Gravida/mammor i jönköping
GRATTIS CISSIE.. 
KRAMAR TIFA O ANGEELICA
GRATTIS CISSIE.. 
halloj...
Hoppas sången va trevlig.. va den bättre en sofias?
usch idag måste vi åka o handla fattar inte va all mat tar vägen
Kottten... tycker att du ska ställa upp .tycker de är en väldigt fin händelse och sånt är kul att läsa.. Tycker inte att du ska tänka som du gör, du ska vara stolt
Thullan... stakcars Wilma hoppas hon kryar på sig...
kram kram
Tokfiorna: jo de va trevligt... som du säger alltid gott me lite fika..
ska ni på sången på kristina nästa vecka me så hänger jag gärna på??
kram
Go morgon...
Igår kväll hade Tifa lite svårt att somna och när hon väl somnat så sov hon jätte oroligt.. jag o Patrick satt uppe o kollade på insider och sprang emellan åt upp o tittade till henne när insider va slut går sambon upp och ropar sedan helt hysyeriskt att hon knappt andas (ja trodde han skojade) han kommer ner rusande för trappan me en unge som va blå om läpparna och kipar efter luft och när hon hostar så lät de som en hund.. jag har nog aldrig varit så rädd någon gång i hela mitt liv..
vi ringer 112 och ber dem skicka en ambulans..
vi klädde på henne filtar och gick ut för de sa att andningen skulle bli bättre då och de blev den tur nog.. när vi kom in till sjukhuset va hon mycket bättre andades lite rossligt och hostade.. så hon fick kortoson tabletter och andas i en inulator.. de sa att hon hade fått krupp.. de va hemskt men de kunde ju varit värre om man får säga så.. fick åka hem när de lyssnat på henne några gånger..
ja blev helt chockard. först tar de typ 40 sek (känndes som en evighet) innan larmcentralen svarar.. sen när vi säger våran adress så får de inte upp den och vi fick typ förklara vägen i 5 min innan de visste va vi bodde.. helt sjukt.. så samanlagt tar de typ 20 min innan ambulansen kom och vi bor knappt 8 min från stan.. tänk nu om hon inte kunnat andas alls då skulle hon inte klarat sig.. blir så himmla lack.. och de är oxå så att de bytte denna adressen för 2 år sen BARA för att ambulansen skulle hitta .. grrrr
Idag är hon trött men mycket piggare.. mamma o pappa är oxå trötta
kram kram
Kesso: ja de va de som sa att vi skulle gå ut så hon fick andas sval o fuktig luft.. annars så kunde man sätta på kallvatten i duschen ...
ja de va ju bra att veta de när dom inte svarar så man inte lägger på om de händer någon mer gång..
Jag bor ju i kortebo så de är ju närmare än B-ryd men ändå tog de längre tid..
Nä hon va inte förkyld men ha fått typ ret hosta för någon dag sen fast bara på morgonen.. men de är väl nått i kroppen på henne antagligen för de sa att de bryter ut vid infektion..
curling har jag faktiskt aldrig testat fast de skulle vara kul.. ser svårt ut?!
Synd att vilma blivit hostig.. de går inte skydda de från sånt de får de ändå.. (lustigt
)
Tokfiorna... ja de va läbbigt hoppas de inte händer igen...
ja usch de är la oxå en mardröm at ens barn blir påkört de va la himmla tur att de gick brA.
nä vi kommer inte på simmet imon.. hon är ju pigg o så nu men de var ju nått som utlöste detta så bäst att tat lungt några dagar...
va kuligt me hockey innan sprang ja alltid på hv men de blir ju inte så ofta nu...
så härligt tryck i arenan
god dagens alla goa människor...
Miidori: gulligt att du tänker på oss
jo idag är de mycket bättre, hostan har oxå börjat lägga sig... skönt..
hur står de till själva då?? kommit några mer gaddar på Tindra
Tintan: fy de låter jobbigt... särskilt när din man inte tål blod hehe
min syster hade oxå mycket näsblod när hon va mindre så hon har oxå bränt blodkärl. de blev mycket bättre..
Tokfiorna:lärde ni ert nått roligt på simmet i Lördags.. de är ju typiskt man längtar ju så till simmet men de dyker ju nästan jämt upp nått på lördagar så man blir förhinndrad..typiskt...
Kottten: va mysigt när de ligger jämte i sängen... värsta är väl att man själv inte kan sova ligger hellre och snusar på dem.. mmmmys...
I dag ska vi laga rostade rotfrukter som man ringlar över med honung. med ungstekt kyckling och en yoghurtkräm med persilja o feta ost... de är jätte gott..
Ha en bra dag all.. ska upp o lägga min dotter så hon får sova lite middag nu...
kram kram
Springsteen... usch o fy fva jobbigt de låter vi har 2 katter o ingen har som tur gjort nått sånt än.. de värsta när de börjat göra så är ju att om de nu skulle sluta så känner de ju vart de pinkat innan o kan börja om igen.. men ring till djursjukhuset. när ja va där me en av mina katter hade jag me Tifa och då undrade de om de börjat skvätta..
och om så rekomenderade de mig nått men kommer inte ihåg va de va...
de är ju så himmla tråkigt när de blir så... tycker faktiskt synd om dig
de är ju faktiskt en liten familjemedlem..
Kram
Pärlan: click va jätte bra ganska sorglig jag grät en liten skvätt
känsliga jag..
Kram
Halloj....
oj oj här va de hårda toner o påhopp...
jag sa igår att ja tyckte att en liten bebis hade blivit lite rund och de va verkligen inte illa menat av något slag och tog denna person illa upp så hoppas jag verkligen att du skulle säga de till mig och inte prata me andra som hänger ut sånt i tråden...
Tifa är ju själv väldigt rund o go och tycker barn ska vara som dom är och förstår inte ens hur man kan misstolka något så grovt...
och tycker inte man pratar illa om barn överhuvudtaget...
ha en bra dag.....
Angeelica