• Snoopy1974

    Låtgissartråden - översätt låten från svenska till engelska och vice versa Del 7

    Här fortsätter vi att gissa och leka, ev. så sjunger vi nån trudelutt också Cool

    Reglerna lyder:

    * Översätt en låt från svenska till engelska eller från engelska till svenska
    * Både artist och titel på låten krävs för att få rätt
    * Om det är en klassiker som tex "Blinka lilla stjärna" kan det vara svårt att veta vem som är artisten, i dessa fall är det okay med endast titel
    * Självklart får man inte fuska
    * Är det ingen som har gissat på 30 min är det fritt att lägga in en ny text, samma gäller om den som la in text sist har gått offline
    * Den som gissat rätt är den som får skriva nästa låt

    Lycka Till
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. IVF nr: 2 håller på för fullt .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Låtgissartråden - översätt låten från svenska till engelska och vice versa Del 7
  • dePE

    okej, några rader till:

    Någon som står vid min sida
    Och ger mig stöd
    Och som gengäld
    Kommer hon att få mitt stöd

  • Åsa Ystad

    Nu har jag druckit kaffe och funderat. Heter den helt enkelt "I want somebody"?

  • dePE

    Ännu enklare faktiskt. Ta bort ett par ord ur din titel så blir det rätt.

  • dePE

    Så mycket arbete från Åsa's sida så kommer laven in och briljerar såhär i slutet, men visst, låten heter "Somebody" och gruppe är, som sagt, Depeche Mode.

  • laven

    Stackars Åsa. Jag lämnar väl över facklan till henne istället. Skulle aldrig klarat det utan henne iallafall.

    Åsa, din tur!

  • Åsa Ystad

    Tack! Ja, jag fick verkligen göra grovjobbet!

    Jag fortsätter att söka efter någonting jag inte kan få
    Brustna hjärtan, de är överallt omkring mig
    och jag ser ingen enklare väg att ta mig ur det här
    hennes dagbok ligger vid nattduksbordet
    gardinerna är fördragna, katten är i vaggan
    vem skulle ha trott att en pojke som jag skulle hamna här

  • dePE

    Ah, ljuva 80-tal.

    Cutting Crew - (I Just) Died In Your Arms Tonight

Svar på tråden Låtgissartråden - översätt låten från svenska till engelska och vice versa Del 7