• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • cattis82

Ah vad knepigt. Har du nyligen slutat med p-piller eller så? Jag har varit lite förutseende, så jag slutade med p-piller januari förra året redan. Har varit lite velig innan vi bestämde oss för att skaffa barn. :)

Hoppas att det funkar bättre och tempa, jag har inte riktigt förstått när tempen ska stiga.

• bertlyn
    cattis. Slutade med p-piller i september 2005. Sedan hade jag ingen mens på flera månader. Stackars lilla kropp Så jag fick hjälp med att få igång den...

Vet du, det stod i instruktionerna som följde med termometern. För att citera: "...är i genomsnitt 0,5 ¤C högre under tiden från ägglossning till menstruation."
    Men jag måste nog läsa på lite mer om det där ändå
    Skam den som ger sig
  • cattis82

Bertlyn- vad jobbigt det är när kroppen inte gör som man vill och strular :(

Jag har läst i nån tråd här att man även kan skriva ner olika symtom och så vidare samtidigt som man tempar.

• Rutiga Rutan

Har precis lämnat v2 listan efter att fått den dumma mensen 7 dagar efter BIM. Hoppas på bättre tur denna gång. Är lite förvirrad nu kring cykeln eftersom den var 35 dagar förra gången och så länge brukar det inte gå. Så jag har räknat på 28 den här gången ... vi får väl se.

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e), Rottis77, Fluffmoln(5:e) (3)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, (4)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a) (2)

15/2: maria och pojken (5:e), Siili (6:e) (2)

16/2:

17/2:

18/2: bertlyn (7:e) (1)

Kvar på bim-listan: 12

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 12

Statistik: 0,2 * 12 = 2,4 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• hyacinth

min cykel är också jätteoregelbunden men jag hade 30 dagar senast så det räknar jag på.

• hyacinth

bertlyn - vilken fin lista!!! jag blev nästan lite sugen på att prova tempa bara för att det verkar så spännande att fylla i! går det inte denna gången så ska jag prova att tempa nästa månad! måste ju använda upp mina ÄL-stickor först

• Blondie 80

Hej igen, vad kul att det blivit lite fart i tråden.
    Visst är det trist när cykeln strular. Jag har haft 31-32 dagar ett bra tag, men nu sist var det 33. Inför varje BIM får jag lägga på fler och fler dagar. Inte kul alls. Framförallt är det jobbigt att inte veta om man gått över tiden eller ej.

• bertlyn
    hyacinth- Visst är den fin? Jag blev så glad när jag hittade den! Älskar att göra listor, och ännu mer fylla i
    Tycker att det låter som en utmärkt idé att börja tempa, så kör slut på stickorna först du, så ses vi temping-träsket senare

Maria och pojken- Du har alldeles rätt! Man räknar ut sin BIM och sedan när mensen inte kommer så blir man jätte glad, för att det sedan ska bytas ut till besvikelse... Bara för att mensen är lite sen.
    Kan den inte bara komma som den ska, varje månad?
    Skam den som ger sig
  • Blondie 80

bertlyn - precis. om mensen ska envisas med att komma kan den väl i alla fall komma på samma dag hela tiden. varför leka kurragömma?

Svar på tråden BIM v. 7