Inlägg från: SandraK |Visa alla inlägg
  • SandraK

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Tjej 83: När man skickar in till tidningen kan det antingen vara till något av de som de söker (och som det står om i tidningen), eller ett fritt bidrag. Om du vill få tag på tidningen kan du ju gå in på deras hemsida och kolla var den finns att få tag på den! www.scrapbooking-mm.se

• SandraK

Sydskåning: ett litet tips ang fluid chalk, om det är någon färg du använder mycket kan du köpa påfyllning! Jag köpte till chestnut roan, och jag tror det blir mycket billigare. Köpte flaskan för 48 kr och har fyllt på några gånger redan. Inte till "fullt" kanske, men så jag får lite lagom färg...

• SandraK

När jag embossar värmer jag alltid över en spisplatta. Jag köpte en varmluftspistol på CO men orkade aldrig släpa fram den för någon enstaka embossing, så jag slåde den...

• SandraK

Ojoj, så mycket snyggt som lagts upp sedan jag kikade in sist! Härligt vad kreatvia ni är allihop! Nu när alla påskkort är ivägskickade hoppas jag få till några LOs snart, jag är en periodare vad det gäller kort och LOS...

• SandraK

Oj, så mycket fint ni lagt upp tjejer! Själv har jag precis lagt in en ny LO på min blogg, risa och rosa gärna.
    smamirakel.blogg.se

Vad spännande det ska bli att få se vilka som vann tävlingen, jag har ju några jag kan tänka mig ute i scrap-Sverige...

• SandraK

Kanskesnart, den var ju kanonsnygg! Och det var väl inget fel på titeln? Man kan ju inte vara jättefyndig jämt, ibland räcker det med att bara skriva som det är och din tyckte jag pasade så bra.

Tack för era kommentarer, visst är det värt att bevara såna kommentarer! Och jag har noll minne för sånt om jag inte skriver ner det...

• SandraK

Jag dekorerade tändsticksaskar i julas, och jag har för mig att jag använde både limstift och dubbelhäftande tejp, funkade bra både och. Här är ju inget krav på syrafritt. Det trista är att mina tändsticksaskar är helt vanliga tråkiga, gjorde väl 10 st men gav bort allihop och har inte kommit till skott att göra fler...

• SandraK

Yes, ikväll ska jag hem till en kompis och scrappa! Det är ju så kul att scrappa tillsammans, även om det kanske blir gjort mer när man sitter själv... Och så ska vi ha en liten träff 21:a april också, så det är lite att se fram emot!

• SandraK

Jag var ju och scrappade hos en kompis igår, nu finns ena LOn jag gjorde då på min blogg, den andra kommer när den lagts in på ScrapAddicted, för jag gjorde den efter deras skiss...

smamirakel.blogg.se

• SandraK

Argh, min svarta penna la av! Hur dum kan man vara som bara har en bra svart penna? Nåja, min syster kommer upp i helgen, hon får ta med sin! Själv lär jag inte komma ut och handla, för jag är ensam med barnen och jag tar INTE med dem på stan om jag inte är tvungen...

• SandraK

Visst är det kul med träffar! Jag var jättesugen på att träffas och scrappa men har inte tillgång till någon större lokal, så jag kastade ut en fråga på vår östgötascrap-lista om någon kunde fixa lokal om jag fixade fika. Vips så var vi över 15 st som ville komma på träffen... Så nästa lördag blir det träff!

• SandraK

Nu har jag lagt in en LO som jag gjorde efter en skiss på Scrapaddicted, finns på bloggen:
    smamirakel.blogg.se

Wow, så mycket fint som lagts upp!

• SandraK

fnyz: Tack, gillade din också! Just nu tycker jag det är lite kul att scrappa efter skisser och lite extra kul när det är tävlingar! Är det någon som har koll på fler affärer med skisstävlingar?

• SandraK

kikkan: jag upptäckte samma sak, att fluid chalk inte verkar gå bort från stämpeln, men jag tror inte det är någon risk att det färgar av sig på något sätt, bara att stämepeln inte ser ren ut.

• SandraK

bitte: jag har blogg smamirakel.blogg.se
    En vacker dag när jag får tid och ork ska jag sätta mig och länka in lite folk härifrån jag med!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket