Inlägg från: SandraK |Visa alla inlägg
  • SandraK

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Puh, så var barnkalaset avklarat! Undrar om det verkligen blev några kort värda att scrappa... Tycker det är jättesvårt att få bra kort inomhus, speciellt på barn. Fast jag har ju varken scrappat 1- eller 2-årskalasen, så jag har lite att ta igen!

Jag plockade fram albumen och visade för mammorna, och de blev sugna på att börja scrappa allihop. Alltid kul när någon som inte är inne i scrappandet kollar och tycker det är snyggt och inspirerande!

• SandraK

Nu finns det två nya kort i min blogg! Passade på att haka på kortutmaningen på Scrappiz den här veckan, lite kul att tänka i andra banor...
    smamirakel.blogg.se

• SandraK

Tack för alla snälla ord om min nya LO och de nya korten!

Jag måste säga att ni är otroligt duktiga på att kolla in nya alster som läggs upp både i gallerier och bloggar, själv hinner jag sällan kolla allt nytt, utan försöker kika runt lite mer när jag väl har tid. Tyvärr har jag inte alltid tid och ork att skriva i gästböcker, men jag försöker så mycket det går.

• SandraK

johanna: Jag har för mig att några tog kort, tex Scraproom om jag inte missminner mig. Men jag kommer nog ladda med rätt mycket kontanter och räkna med att de flesta inte tar kort.

Det där med att scrapa ikapp, jag gör inte alls månadsvis utan sånt jag känner för. Har tex inte ens lyckats scrappa någon födelsedag för Linn än. Hade lite ångest för sånt ett tag, men har helt lagt ner det efter att läst och tagit till mig Cathy Zielskes böcker, det ska vara KUL att scrappa, inget tvång! Visst, jag kommer nog scrappa födelsedagarna så småningom, men jag känner inte att jag måste! Kändes jätteskönt när jag bestämt mig för det...

• SandraK

Grattis BV, kul att bli tillfrågad!

• SandraK

Äh, jag har inget e-leg, så jag får väl vänta tills papprena kommer... Fast jag brukar i alla fall få tillbaka en hel del eftersom vi inte jämkar på lånen, men man vet ju aldrig.

• SandraK

hannamamma: misstänker att du menar chipboard-bokstäver, de finns i alla möjliga storlekar och fonter. Jag brukar köpa, men det går ju att skriva ut på datorn och skära ut i kartong (även om mina enstaka försök att göra det inte blev bra så har jag sett de som är jätteduktiga på sånt!)

• SandraK

Tänkte bara tipsa er som har QK att det blir lite annorlunda stuk på bokstäverna om man stansar flera av samma och limmar ihop dem, blir lite åt chipboard-hållet. Har för mig att jag läste det i Scrapbooking mm i något nummer, och har själv använt det några gånger när jag tyckt det sett lite platt ut.

• SandraK

Fling: en bra pappersskärare tycker jag är en bra investering! Kolla under Verktyg, såg åtminstone på Scraproom och Papp&Scrap, men brukar finnas på fler ställen. Men det finns ju flera olika typer av skärare också, antingen med rullblad eller bara ett skärblad. Ett annat alternativ är väl skalpell och stållinjal, men det vat jag inte hur bra det är för det har jag inte provat.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket