Inlägg från: SandraK |Visa alla inlägg
  • SandraK

Förr oss som är fast i Scrapträsket

kanskesnart: Det är Scrapperiet, Papp&Scrap och Pysselpassion som kommer på Linköpingsträffen!
    Här är länken! linkopingscrap.sajk.com/

• SandraK

Jo79: Jag skrev en insändare och vad jag ville ha, så fattade jag att man skulle göra. Första gången skrev jag bara insändare...

Tror jag borde köpa en trisslott eller något snart, har häft sån tur i utlottningar på sistone! Jag vann en utlottning på Svensk scrapbookings CC, sedan på en insändare i förra numret och så nu i denna med!

• SandraK

Ojoj, imorgon är det scrapträff, eller ja, det är ju heeela helgen! Nu har jag i alla fall skrivit ut några foton och städat en del här hemma (ska få nattgäst imorgon), men själva packandet får jag nog ta imorgon så jag inte glömmer något väsentligt! Fast skulle jag råka glömma korten får jag väl ta mig hem igen

Ang BG-serierna tycker jag de oftast är kanonfina nu för tiden, men jag har fortfarande lite svårt att använda dem på mina LOs. Fast det gäller ju inte bara BG, jag använder rätt lite mönstrat öht...

• SandraK

Oj, vad ni skrivit under helgen... Får se om jag får tid att läsa allt när barnen lagt sig ikväll! Men om ni är intresserade av vad jag haft för mig i helgen finns några nya alster på min blogg.
    smamirakel.blogg.se/

• SandraK

Nu har jag skummat igenom MÅNGA sidor och kan inte komma ihåg vilka som visat upp nya alster, men måste få säga att ni är otroligt duktiga allihop!

Jag som har haft köpstopp sedan jag införskaffade min Nikon D80 släppte ju på det till träffen som var i helgen, och jag kan väl bara säga att det var mycket fint att köpa... Papp&Scrap, Scrapperiet och Minelle var på träffen, så det blev en del handlande. Men nu får jag nog ta det lugnt med shoppandet, köpte så mycket fint att jag bör klara mig ett litet tag

• SandraK

Tessegosing: jag fattade inte riktigt hur det funkade med EZ-foam och klossar i början heller, så jag monterade stämpeln direkt på typ en slipkloss, med dubbelhäftande tejp. Tyckte det var jättesvårt att få det bra, så jag skaffade rätt snabbt EZ-foam. Men så var jag lite snål och köpte en lite större kloss på CO, och visste inte hur jag skulle dela den. Klart bättre resultat, men fortfarande inte helt bra. Men så fick jag ett gäng klossar i olika storlek, och nu funkar det så mycket bättre! Så ska du använda omonterade stämplar mycket kan jag varmt rekommendera EZ-foam och akrylkloss i rätt storlek!

• SandraK

claudia79: det är i alla fall sådana refiller jag använder!

• SandraK

kikkan: har du embossat motivet eller har du vattenfast dyna? Jag brukar embossa när jag färklägger med distresser, för jag läste någonstans att det håller färgerna bättre på plats. Men om du redan gör det vet jag inte riktigt. Måla av lite av vattnet först kanske?

• SandraK

Jag embossar alltså själva stämpeltrycket, och målar sedan med distresserna. Eftersom det blir lite upphöjt av embossingen stannar färgen kvar bättre innanför strecken än om man bara använder vattenfast dyna (har visserligen inte testat med vattenfast dyna, men har läst det och tycker det verkar rimligt...) Själva målningen med distresser är jag inte kanonbra på, men jag läste en artikel eller tråd på scrappiz som beskrev det rätt bra, ska se om jag hittar den!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket