Inlägg från: SandraK |Visa alla inlägg
  • SandraK

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Paxie: jag brukar försöka gå ut på altanen och fota på golvet där, antingen med eller utan blixt. Sedan fixar jag också till dem i PS.

Ang. förbeställningar till mässor, så gör jag det om det är något jag verkligen vill ha, för att vara helt säker på att jag kan få tag på det. Dessutom känns det som om jag handlar för mindre på mässan om jag förbeställt och betalat innan Blir man sjuk går det ju alltid att kontakta den affären man beställt av och fixa det på något annat sätt, eller kanske är det någon annan man känner som ska dit och kan hämta ut det.

• SandraK

NyfikenÖrn: När jag ska på träff tar jag alltid med mig alldeles för mycket... Men jag har börjat ta med mig lite mindre saker på sistone, men tycker fortfarande väldigt mycket om att ha en hel del papper att välja mellan. Men ska ni vara i affären går det ju alltid att komplettera där. Eller sätta dit sista dekorationenen när du kommer hem! Om du har någon aning om vilka kort och papper du ska använda, ta med dem och några alternativ + lite dekorationer. Fast om ni får låna alla verktyg på plats kan du ju ta med lite extra...

• SandraK

Åh, så mycket nya fina LOs ni lagt upp nu! Det är så inspirerande att kika in här!

• SandraK

älvanpurjo: jag använder antingen distress ink eller akvarellpennor + vatten och pensel. Alltså jag målar först med pennorna och sedan med vatten och pensel för att få lite mjukare färger och slippa ränder. Akvarellpennorna köpte jag på Scraproom.

• SandraK

Mitzy: det hade jag aldrig kunnat gissa att det var dina första kort, kanonfina alla tre!

• SandraK

Känner igen ha-begäret... Jag hade en hemsk period när lill-tjejen var nyfödd och jag fått tillbaka min scraplust, jag handlade som en tokig. Men när jag köpte min D80 (som ju inte direkt var gratis...) lovade jag mig själv att inte handla annat än måste-saker (och då menar jag typ limprodukter) förrän på scrapträffen vi hade i februari. Det gick faktiskt bra, även om träffen blev dyr. Då köpte jag massor med kul chipboard-bokstäver och jag älskar dem! Det är ju så bra att man kan måla om dem till rätt färg Så nu har jag en period då jag inte handlar så mycket igen, får väl se om jag kommer iväg på Göteborgsmässan, så blir det en del shoppat igen!

• SandraK

Cia: har inte Inkywings så att man kan göra egna stämplar? Har för mig att jag sett det där tidigare i alla fall.

• SandraK

fiafisen: mina nya favoriter bland album är American crafts ringalbum. Jag har haft postbound innan, men höll på att bli tokig när jag skulle utöka dem och tycker det funkar så mycket bättre med ringalbum.

• SandraK

Scrapperiet har också American craft-albumen, för där har jag köpt mina, kör på ett letter och ett 12x12.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket