Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Asrta1 - jag svischade in nu och kikade istället! Jag förstår lite vad du menar... men det är jättesvårt att sätta fingret på vad som skulle kunna ändras för att få det lite mjukare... Fundersam Men jag tycker att särskilt förlossnings-LOn var superfin, där har du något som är på rätt väg!

• Blue Vapor

Asrta1 - kollade igen nu Jag tycker mig se tendensen att du gärna vill vara över hela ytan liksom - prova att skapa lite white space, dvs tom yta som inte känns tom! Prova att dra ihop flera av elementen i dina LOs på olika sätt, och se vad som händer! En LO som har tomma ytor kan vara nog så dynamisk om man gör det på rätt sätt! Låt det istället hända MER på de ställena du samlar dina element. *blablabla*

Nu måste jag sova.... *läskigt trött*

• Blue Vapor

Men det där lilla Tattletale - använd en vanlig stämpeldyna till dem istället, så ska ni se att det blir jättebra!! Blir inte alls kletigt och dant, utan en mjuk finnish och inte så skarp färg! Jag har använt vanlig röd versacube på foamstamps till rubriken på min dubbla BB-lo i galleriet! Jag är jättenöjd med resultatet!

• Blue Vapor
    Emmixen - nu hänger jag inte riktigt med, vad såg "väldigt litet ut"? Tattletate eller? Ta ett större alfabet ifall du har mer användning för det, men det jag menade var att det inte alls behöver vara krångligt att stämpla med det lilla, bara du använder vanlig stämpeldyna istället för akrylfärg!

Det är lättast att ha vanlig stämpeldyna till foamstamps, men det blir ju två HELT olika resultat - så det är nog där du ska fundera ut vad du är ute efter
  • Blue Vapor
    Emmixen - jag ser att de inte har de vanligaste stämpeldynorna där, men de som finns under "pigment brush" är typ sånna! De fanns dock inte i så himla roliga färger...... men om du tex vill embossa ditt tryck så ska du köpa just "pigment"-dynor! Annars kan du ta de fluid chalk-dynorna! De fanns ju i en massa roliga färger
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket