Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

AhCOOLERS med prylar!! Det sniffar MAMMSY lång väg också!

Jag såg nåt igår när jag torrsurfade runt bland "TEMPORARY OUT OF STOCK"-produkterna (ja, allt jag ville ha!!) på Lifetime igår... ja, alltså ett helt gäng saker som jag tyckte var DU Minns inte vad det var bara..... eller så KAN det ha varit då jag kikade i ditt galleri *frust*

• Blue Vapor

menöööööööh.... Först är man i ena tråden och blir tillDÖDEN suktad av en massa snygga åkpåsar (kan ta fem olika på stuberten) och så då man kommer hit och ska försöka få NER pulsen, ja då langar du upp en massa MUST HAVE- prylar!!! Vad är det för sätt??? Skare va så skare va så, va va va?

• Blue Vapor

Men hörrö Cheri...... kontakta Reprint och kolla med dem! De kanske vill göra en serie! Nu börjar ju "sporten" bli stor i landet också! De säljer ju till ALLA liksom...... Att göra bara stämplar är dock inte så svårt att få! Det kan jag kanske ta reda på åt dig... bara jag träffar på min pysselpolers nån gång snart - hon är så jävla bissi nu för tiden!

KLART du ska göra saker!!!! Bortkastad talang annars ju...
    Cheri for prässidänt! Cool

• Blue Vapor

Cheri - usch!
    Jag måste också shoppa lite!!! Men varje butik jag glor i har ju fasen slut på MINST hälften av det jag absolut vill ha! Fattar inte......

• Blue Vapor
    Cheri - Reprint är det svenska företaget  som har (för det första) agenturen på flertalet stora scrapmärken att marknadsföra och sälja i Sverige! De har också en massa egna stämplar, säljs bland annat på Panduro. Det är två tjejer som har företaget vet jag (var i alla fall från början). Kolla hemsidan om det inte går att dra iväg ett mail eller så! www.reprint.se

Ska börja efterfråga stämpelgrejjen om en liten stund!
    Cheri får prässidänt
  • Blue Vapor

Hej hopp....gummipropp.

Claudia - åh vad bra att du visade din "utan foto-LO"! Har inte kommit åt datorn förrän nu idag! Jag älskar den, jag älskar den, jag älskar den Din LO alltså, datorn är jag bara _sådär_ förtjust i

Jösses vad mycket ni skriver...... orkar faktiskt itne ens hålla i huvudet vilka som gjort vad idag... en massa fint som svischat förbi under snabbscrollningen här i alla fall!

Tänkte försöka bli färdig med min LO ikväll... men jag ska fixa tävling till bloggen, helst göra lite på en fotobok till farmor, och så tänkte jag försöka hinna med Claudias skiss också... får se var det hela tar vägen!

Jag har inte varit med i skissutmaningen tidigare - när ska man vara klar och vad gör man då man ÄR klar??

• Blue Vapor
    Claudia - aaaaHA! Bra, då vet jag Åh, det är ju långt till dess ju! Najs

Cheri - jag har handlat förti miljarder gånger. En gång har det hänt att paketet inte kommit fram, för då hade det lilla muppiga amerikanska postkontoret sagt till avsändaren att min adress inte FANNS?! Ehm, det hände TRE ggr på samma order. Sen satte de tillbaka mina pengar på kontot igen, utan ett ord till förklaring........  Annars har det ju hänt ibland att det fastnar i tullen, då tar det några dagar extra och så får man pitala äckliga pengar. Men det har verkligen inte hänt ofta.

1-2 veckor är det vanliga airmail-tiden, 2-5 dagar har jag för mig, för Global Express - då kommer det till dörren!! (om inte tullgubbarna "tagit" det).

Nu ska jag visst svara på frågor här ser jag........ Cool
  • Blue Vapor
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"

Pöh, vad jag har hört så torde jag höra hemma i samma fack som en Ellos-katalog... såååå, none of the above!

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?

Sassafrass Lass, Chatterbox (mest de lite nyare rummen), BG's Gypsy & LilyKate, Wild Asparagus, Imagintation Project's GinX, Chloés closet, Center City.

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?

På A svarar jag rosa

4. Prickigt eller schackrutigt?

Glök - VET EJ!!! Inget?

5. Randigt eller rutigt?

Definatly Randigt!
  • Blue Vapor

De äckliga pengarna består i såna fall av 3 delar:

*svensk moms på ditt ordervärde - det räknas INTE på fraktkostnaden.
    *expeditionsavgift till tullen/posten på 60nånting kronor.
    *ibland har även någon liten arg tull-man lagt på en pluttig tullavgift - alltså en förtullan av varorna. Såna här pysselsaker är lite svårt att placera i kategorier, så det är väl därför de skiter i det oftast. Tror jag betalat det en gång, och då var det några futtiga procent, typ 3 eller nåt sånt.

Så jag brukar sikta på sånt som inte finns här hemma, sånt som är mycket billigare än här, och *host* det som jag vill ha! Har slutat nojja över tullen, det tog bara några år 

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket