• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Emmixen
    Lingonflickan skrev 2007-02-02 20:25:47 följande:
    Emmixen: Gillar precis efter jättemycket. Underbara färger på de mörkare partierna.  Btw; Du har stora boken om scrapbooking, va?Frågor från mig!1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"Hu, den var svår. Men mer färgsprkande glatt än gulligt pastellsött skulle jag tro.2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?Chatterbox3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?Omöjligt att svara på4. Prickigt eller schackrutigt?Prickigt5. Randigt eller rutigt?Randigt
    Ja, jag tror den heter så.. Lila och rosa med bilder utanpå är den iaf... Är det den tross?
  • Blue Vapor

Hej hopp....gummipropp.

Claudia - åh vad bra att du visade din "utan foto-LO"! Har inte kommit åt datorn förrän nu idag! Jag älskar den, jag älskar den, jag älskar den Din LO alltså, datorn är jag bara _sådär_ förtjust i

Jösses vad mycket ni skriver...... orkar faktiskt itne ens hålla i huvudet vilka som gjort vad idag... en massa fint som svischat förbi under snabbscrollningen här i alla fall!

Tänkte försöka bli färdig med min LO ikväll... men jag ska fixa tävling till bloggen, helst göra lite på en fotobok till farmor, och så tänkte jag försöka hinna med Claudias skiss också... får se var det hela tar vägen!

Jag har inte varit med i skissutmaningen tidigare - när ska man vara klar och vad gör man då man ÄR klar??

• gulleplutten

Hej... va inne här för några dagar sen och frågade om det e nån som vet om det finns nån scrappingtidning man kan prenumerera på... nu hittar jag inte tillbaka till min fråga( ni e ju så flitiga på att skriva här) så jag frågar igen... finns det nån sån tidning?

• Asrta1
    gulleplutten skrev 2007-02-02 22:18:25 följande:
    Hej... va inne här för några dagar sen och frågade om det e nån som vet om det finns nån scrappingtidning man kan prenumerera på... nu hittar jag inte tillbaka till min fråga( ni e ju så flitiga på att skriva här) så jag frågar igen... finns det nån sån tidning?
    Visst....scrapbooking m.m
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-02-02 21:58:38 följande:
    Hej hopp....gummipropp.Claudia - åh vad bra att du visade din "utan foto-LO"! Har inte kommit åt datorn förrän nu idag! Jag älskar den, jag älskar den, jag älskar den Din LO alltså, datorn är jag bara _sådär_ förtjust i Jösses vad mycket ni skriver...... orkar faktiskt itne ens hålla i huvudet vilka som gjort vad idag... en massa fint som svischat förbi under snabbscrollningen här i alla fall!Tänkte försöka bli färdig med min LO ikväll... men jag ska fixa tävling till bloggen, helst göra lite på en fotobok till farmor, och så tänkte jag försöka hinna med Claudias skiss också... får se var det hela tar vägen! Jag har inte varit med i skissutmaningen tidigare - när ska man vara klar och vad gör man då man ÄR klar?? Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    haha ja det var inte dåligt, att slå din datorFlörtSkrattande
    När du är färdig med LO:n till min utmaningFlört så förminskar du den till 500*500 och mailar till mig frinil@Spray.se senast den 11/2 kl 1800
    Men all info finns i scrapträskets utmaningstråd
  • Cheri

Ni som brukar beställa utomlands.. hur lång leveranstid brukar dte vara ungefär och har dte hänt att paketet inte kommit fram?

• Jen 82
    Cheri skrev 2007-02-02 22:29:06 följande:
    Ni som brukar beställa utomlands.. hur lång leveranstid brukar dte vara ungefär och har dte hänt att paketet inte kommit fram?
    När jag har beställt från Lifetime har det tagit ca en vecka innan det kommit, första gången tog det 10 dagar . Jag har beställt två gånger "bara" ...
  • Blue Vapor
    Claudia - aaaaHA! Bra, då vet jag Åh, det är ju långt till dess ju! Najs

Cheri - jag har handlat förti miljarder gånger. En gång har det hänt att paketet inte kommit fram, för då hade det lilla muppiga amerikanska postkontoret sagt till avsändaren att min adress inte FANNS?! Ehm, det hände TRE ggr på samma order. Sen satte de tillbaka mina pengar på kontot igen, utan ett ord till förklaring........  Annars har det ju hänt ibland att det fastnar i tullen, då tar det några dagar extra och så får man pitala äckliga pengar. Men det har verkligen inte hänt ofta.

1-2 veckor är det vanliga airmail-tiden, 2-5 dagar har jag för mig, för Global Express - då kommer det till dörren!! (om inte tullgubbarna "tagit" det).

Nu ska jag visst svara på frågor här ser jag........ Cool
  • Cheri

hur mkt äckliga pengar måste man pitala...?

finns det någon svenne som tar emot paypal??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket