Inlägg från: Skumpis |Visa alla inlägg
  • Skumpis

Jag vet egentligen inte vilken mässa som är störst. Men spontant känns ju läget mycket bättre den i april än den i mars. Arken ligger ju mitt i ingenstans på Hisingen i Gbg.

• Skumpis

Hur många nummer av scraptidningen var det man betalade för när man nappade på första erbjudandet? Har någon förlängt? Pris?

• Skumpis

Mammsy - Grattis till publiceringen! Du är verkligen i ropet just nu

C o K - Ja, vissa moment är mindre roliga när man är långsam scrappare _och_ perfektionist. Jag tycker bland annat att det är tråkigt att välja papper samtidigt som jag tycker det är jätteviktigt. Och ibland tar det flera timmar att klippa ur figurer från ett mönstrat papper bara för att jag klipper så förbannat noga. Och sen sitter jag och provar typ _alla_ dekorationer jag har. Man _vet ju aldrig_ om nåt annat passar bättre Antar att det är för att jag inte är särskilt konstnärlig av mig det blir så här. Jag får liksom slita ihop mina LOs. Fast jag gillar att jobba hårt Fast det är väl också därför jag inte scrappar så ofta Jag blir alldeles slut, både fysiskt och mentalt, av att göra en LO )som i genomsnitt tar 5 timmar att göra)

• Skumpis

C o K - Nä, det går lite fortare om jag scrappar efter en skiss. Och så blir det nästan alltid bättre resultat. Återigen bristen på den konstnärliga genen som blir talande. Jag ser _aldrig_ en LO framför mig när jag börjar. Resultatet kommer alltid som en chock

Ni som har koll; finns det någon rolig skiss, utmaning osv ute nu? Gärna tävling

• Skumpis

Ahhh... hittade en skiss på Swe-blogg. Får se om jag orkar ikväll

• Skumpis

MiaB72 - Jättefin som den är! Gillar speciellt titeln. Snygg!!! Men kanske något blänk eller liknande på cirklarna? Eller nä, jag vet inte. Jag tycker du ska vara nöjd!

• Skumpis
    venezuela skrev 2007-02-12 21:04:23 följande:
    Cama: Okej, då ska jag prova att lägga ut en LO utan att ta upp en halv sida...Vad tycker ni om att rubriken inte går lika långt ner på båda sidor av cirkeln? Är så fyrkantig (rund i detta fall) av mig att jag har svårt att bryta mönster. När jag gjorde den fokuserade jag på att ordet 'Loppis' skulle sitta jämnt ovanför fotot, först senare såg jag att rubriken blev längre i vänsterkant...
    Snyggare så här tycker jag! Härlig LO!
    Jo79 skrev 2007-02-12 21:15:51 följande:
    Skumpis skrev 2007-02-12 18:29:09 följande: C o K - Nä, det går lite fortare om jag scrappar efter en skiss. Och så blir det nästan alltid bättre resultat. Återigen bristen på den konstnärliga genen som blir talande. Jag ser _aldrig_ en LO framför mig när jag börjar. Resultatet kommer alltid som en chock Ni som har koll; finns det någon rolig skiss, utmaning osv ute nu? Gärna tävling Kickis Pyssel: Tävling i rosa, brunt å rött med specifika dekos..Hobbyhuset:Skiss, kolla i bloggenPappersbiten: SkisstävlingScrapbutiken: Skisstävling om att bli mars gästdesignerDom kommer jag på nu att jag sett... Kanske nått som passar? Mamma till KaramEllen

Tack

annika - Då är du faktiskt värre än mig Jag _måste_ alltid göra klart när jag väl börjat så en LO tar aldrig mer än en kväll för mig. Ibland kan jag behöva delar av natten också Det är mitt "måste-bli-färdig-behov" som gör att jag så sällan hinner scrappa. När har man liksom 5 timmar över?

Idag hade jag det Och jag har scrappat efter Helens skiss på Sweblogg. Har för en gångs skull varit lite inovativ och gjort eget papper och egen rubrik. Ändå tog det bara 2,5 timme En klart annorlunda LO som jag jag inte vet om den är ful eller snygg. Och ni får inte se den heller

På tal om likna skisser så har jag blivit lite frimodigare nu. Jag följde slaviskt i början. Idag kunde sambon inte alls se att jag gått efter skissen Fast vem är han att fråga egentligen

Hur hinner ni både sitta här massor OCH scrappa massor????? Hur många timmar har era dygn???

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket