-
jag köpte från forma hantverk å de kostade 52kr flaskan, å då köpte jag ett startkit som består av 6 olika färger. men om man vill börja med nått annat lite enkalre så funkar ju akvarellpennor åxåälvanpurjo skrev 2007-03-14 09:22:14 följande:fnys vart finns det att köpa?kostar? -
men vart är den trådenkikkan skrev 2007-03-15 10:09:27 följande:Cheri:Måste säga att det var en kul tråd du startade upp, "träsktrollen in på bara skinnet". Jättekul att läsa vad ni andra är för figurerHjälper fraise att puffa upp frågan hon ställde innan, för jag vill åxå veta var man kan köpa några clear stamp, både alfabet och swirls. Så vem har mest att välja på?
jag har följt här i träsket å väntat på cheris frågetråd men har hittills inte sett henne anonsera ut nån tråd, måste ha missat den
-
TACKJen 82 skrev 2007-03-15 10:47:37 följande:Fnyz: Här e den .. www.familjeliv.se/Forum-5-179/m18453941.html
då kommer den nog idag eller imorrn ska du se, man får inte ha för höga förväntningar på leveranser från butikerna för de e egentligen den enda branchen där man kan få varorna så snabbt!älvanpurjo skrev 2007-03-15 10:48:47 följande:men du hur lnåg tid tar magad igentligen... gjorde en årder i måndags -
ååå nu ni tjejer har min älskling anlänt, han står här på scrapbordet och är sååå fin, luktar t.o.m ny. Han står där så grön å fin
jajamen det är en CUTTLEBUG
jag har redan provstansat en revolution-die och ett cb-alfabete å den är såååå bra, lätt att anvädna å inge krånglig alls
nu ska jag bara komma på ett passande namn
-
ja, både stansar ju ut dies å embossar. den tar ALLA dies som finns på marknaden just nu, bosskuten, quikkutz, reolution, sissix, ja ALLA.annika5064 skrev 2007-03-15 20:06:22 följande:Fnyz skrev 2007-03-15 18:58:13 följande: ååå nu ni tjejer har min älskling anlänt, han står här på scrapbordet och är sååå fin, luktar t.o.m ny. Han står där så grön å fin jajamen det är en CUTTLEBUG jag har redan provstansat en revolution-die och ett cb-alfabete å den är såååå bra, lätt att anvädna å inge krånglig alls nu ska jag bara komma på ett passande namn fnyz.blogg.se/Jag har egentligen ingen aning om vad denna revolutionerande apparat kan eller inte, men har förstått att man MÅSTE ha en! Så, GRATTIS, till din nye kompis! Nu ska jag kolla vad han egentligen kan... annika5064.blogg.se/
plus att jag köpte ett alfabete till den med 1 stor och 2 små av varje bokstav PLUS flera andra figurer som var med till alfabetet och siffror åxå å det alfabetet betalade jag bara 650kr för alltså mer än halva priset för QK alfabeten å då är de ju ofta inte både stora å små å definitivt inte figur dies med
nu harj ag provstansat både en revolutiondie och alfabetet jag beställde
såååååååå kul
I'm in love eller som BV skulle ha sagt Ajm inn lööööv
-
jag beställde genom kickispyssel, maskinen kostade 575kr alfabetet 650 frakten för båda från usa och inom sverige blev sammanlagt 465 så för hela kitet böev det 1690. sen för varje alfabete man köper så tjänar man ju in ganska mycket mot för att köpa ett till QKHelenaj skrev 2007-03-15 20:29:22 följande:Fnyz: var köpte du din cuttlebug ifrån och vad blev priset? e grymt sugen på att byta min qk! förresten köpte från amanda bishop häromdagen 2 qk classic alfabet och betala för ett! fick ett pris på 1555:- totalt! någon som har handlat där? undrar hur långt tid det tar att få saker skickade från USA! -
eftersom det är gnaska många som itne vet vad en cuttlebug är (inte så konstigt med tanke på att den knappt finns att få tag på i sverige än) så tänkte jag berätta lite om den ochj även fotografera min å lägga i galleriet
det är en grön maskin som fungerar på samma sätt som en revolution, man stansar ut s.k. dies (figurer och alfabeten) i den. Cuttelbuggen tar alla dies till alla olika maskiner, maskiner som finns är ju bl.a.: Quikkutz-tången (squeeze), Quikkutz revolution, Bosskut, sissix, sisslitz, m.fl.
CB:ns dies är långa och lite tjockare så dem går inte att använda i QK:s maskiner vad jag vet. CB har som två bord som man fäller ut på vardera sida om den och när man fäller ut dem så aktiveras automatiska sugproppar på undersidan av maskinen så den står stadigt och bra. på ovansidan har den ett utfällbart handtag så man kan bära med sig den itll scrapträffar
än så länge i sverige så vet jag att man kan köpa genom kickis pyssel och så hade papprika tagit hem 1 till syfestivalen som de sålde då och dem skulle ta hem fler så där kan man kanske köpa eller förbeställa iaf redan nu.
hopas ni förstod lite mer om den nu iaf
ska som sagt lägga in bilder i galleriet alldeles strax
-
ja den skär ut allt och som fraise är inne på så ska den även stansa i massa olika material, som filt, kartong och metallTjej 83 skrev 2007-03-16 09:29:29 följande:fnyzva inne o kolla din CB, men så den stansar ut allt? gu så bra, *ska gå in i RAK-tråden o önska mej alfabeten* hhaha ne ja skoja. men den verkar ju jättesmart.men den stansar ut allt? o en CB skär ut allt från en dator. så de är nästan samma sak. bara det att du inte kan få vilket typsnitt som helst?
så nu ska jag göra egna filtblommor m.m.
-
fraise: jag har inte provat det än
fullt upp å prova basfunktionerna än så länge men idag ska jag nog testa med kollegiblocksframsidan
-
nu har jag stansat ut chippisar, använde baksidan av ett kollegieblock å det gick superbra med CB:ns egna dies men med revans dies var de svårare, ska kolla upp om ajg ska ändara plattorna lite för att det ska gå, har inge filt att prova med just nu men de ska jag nog testa nån dag åxå
har fotat chippisarna jag stansade ut åxå men batterierna i kameran tog slut såde kommer upp om en stund