• Fnyz

Förr oss som är fast i Scrapträsket

kikkan skrev 2007-02-27 23:10:21 följande:
    God kvällen alla scrappareHar kikat bakåt och kollat vad som hänt här inne idag, många som lagt ut nya LO:er. Dom är jättefina allihopa.Fnyz:Jisses, hur har du fått din sambo att göra ett helt scrapparrum åt dig??? Jag har tjatat på min samob att han ska sätta upp en liten hylla åt mig.....tror du det blir av. Nej! "Sen" ska han göra det.........kan ju bli om typ 100 år eller så då. Och, tänk om det är en Craft Robo du ska få................nä då, jag blir INTE avis.....tro inte det
    det har tagit ett tag att få det här rummet gjort åxå men det har inte varit nån brådska hittills för jag har ett helt matsalsbord nu åt mina saker men nu börjar matilda bli så stor så hon river i sakerna och han vill ha ordning i vardagsrumet igen så det är han som satt fart och som kom med idén från första början

jag lovar att fota så ni får se processen med scraprummet
  • Fnyz
    roha skrev 2007-02-28 07:31:49 följande:
    Willea skrev 2007-02-27 23:01:44 följande: Hej alla duktiga scrappare!Tittar in här i eran tråd, har läst o kikat lite ett tag o ni är så duktiga allihop! Jag är nybörjare på det här, har hållt på i drygt en månad och knåpat ihop 8 Lo:s än så länge. Har just idag lyckats begripa (med hjälp dock) hur man får in bilder i bildgalleriet och har fotat tre av mina Lo:s. Jag hänger inte riktigt med i alla era uttryck o så, så jag har börjat skriva i en annan scrap-tråd. Men eftersom jag ändå läser här så mycket, tänkte jag säga "hej, hej"! Hoppas få många bra tips och massa inspiration. Fast i scrapping är jag redan /Willea Hej o välkommen till oss!8LO:s på en månad! Gud va duktigt! En annan e glad om man hinner me 2-3 i månaden! Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
    hihi jag som gör så där 20 i månaden
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-02-28 09:28:47 följande:
    fnyz hur hinner du?asså du jobbar (?)o har en dotter med. gör din man alla hus sysslor hehe. ?om man hinner med 5 är man glad. men asså 20?? shit. verkligen bra o snabbt. o de är väldigt fina.
    jag jobbar bara 1 dag/vecka just nu och är hemma med matilda resten. min sambo jobbar mer än heltid så han är sällan hemma så hussysslorna gör jag men detinnebär ju åxå att han inte är här å stör
  • Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-28 12:00:43 följande:
    MamaKajsa: Stort Grattis!! Jag blev iofs inte förvånad, jag hade på känn att den skulle vinna! Den är kanon!sÅ LADIES  igår låg jag och funderade lite på saker jag vill höra era åsikter om.....*Scrapbooking m.m. - Dax att förnya sin prenumeration, för oss första-halvårs prenumeranter...Ska ni göra det? Vad tycker ni om tidningen? Bra/ Dåligt....Vill gärna få iggn en diskussion(konstruktiv) om detta* Craft Robo eller Revulotion?? - Vilken ska jag satsa mina sista slantar på? Om jag förstått det hela rätt, så är Revan "bara" en extrastor QK??Eller.....?* Scrappiz - Sedan nyår tycker jag personligen det tappat lite "kraft" eller vad man ska säga....förstår nån vad ja menar? Håller du med? Disagree?? Utveckla gärna!
    jag vill fortsätta med prenumerationen men ahr nog inte råd just nu

när det gäller CR eller Revan så säger jag ingen av dem, det finns ju andra som tar revans dies OCH alla andra dies åxå från både QK, bossen, CB och sissix
  • Fnyz

Claudia: cuttlebugen tar allas dies. jag har helt enkelt inte 500kr löst just nu så att jag KAN köpa prenumerationen. så jag vet inte hur jag ska göra.

angående scrappiz så hänger jag där lika mycket som här MEN veckoutmaningarna tilltalar mig inte alls nu pga att man inte har en aning om vad de ska göra med ens LO: de lägger ju bara upp dem på första sidan ibland utan att detär någon som vunnit något så det är liksom inte längre en Ära att ligga på första sidan. och tävlingarna dog ju ut där å då startades ju alltomscrap så där kikar jag åxå dagligen.

vet t.ex. att hobbyhuset la ju alltid upp sina tävlingar på scrappiz för å det gör hon itne nu, hon har dem på sit eget forum och i sin blogg plus på allt om scrap å hon fick ändå in massa bidrag.

• Fnyz
    kikkan skrev 2007-02-28 13:42:27 följande:
    Själv låg jag och funderade på en sak i natt. Igår kväll när Fnyz talade om sitt scrapparrum hon ska få nu, så skrev jag att när barnen här här utflyttade om si så där 18 år och deras rum blir lediga, då ska jag göra ett scrapprum åxå. Men, så tänkte jag inatt, 18 år......kommmer jag fortfarande att scrappa då?? Vad tror ni, är detta en hobby som ni kommer att hålla på med i jääääättemånga år? Kommer den att vara populär även om 18 år? Och vad ska man scrappa om då? Visst, man kan ta kort på sin 18 åriga tonårsdotter, men det blir inte samma sak som nu när dom är riktigt små. Vad tror ni?
    JennyB som är DT tillsammans med mig scrappar ju åt både SWE och hobbyhuset och hon har ju barn som är tonåringar och inga småbarn och endel scrappar ju bara djur elelr så. alla har ju inte småbarn, det är bara en vanlig inkörsport så ajg tror att man kommer fårtsätta. hobbyn har ju funnits länge i USA men den kan ju förändras fram och tillbaka.
  • Fnyz
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-28 16:16:13 följande:
    Är det bara jag som har problem med att vissa inlägg överlappar varandra och inte går att läsa?
    ?? ja det har jag aldrig hört nått om förr, är itne så för mig iaf
  • Fnyz
    Vi kommer att stänga ner Familjeliv under ca 2 timmar mellan 09.00 - 11.00 tisdag den 13 mars.

Vad som händer är en viktig uppdatering av sajten som innebär att vi är tvugna att göra ett kortare avbrott. Samtidigt som vi utökar kapaciteten med ett par webservrar till så läggs systemet över på en ny mer driftsäker internetlina (ett s.k. multihome) vilket innebär att vi får möjlighet att tekna avtal med flera leverantörer för internettrafiken. Rent praktiskt innebär detta att vi blir mer oberoende av vem som idag har hand om internettrafiken. Om nu låt säga Telenors internet (som vi använder idag) skulle braka ihop i Sverige så skulle vi alltså kunna slussa trafik via någon annan leverantör som typ Telia istället. För er användare innebär detta att sajten borde bli mer tillgänglig.

Vi kommer senare i mars behöva göra ett till avbrott för att installera ett nytt lagringssystem (7 terrabyte) som ska kunna lagra alla medlemmars bilder, videos och annat materiel i en speciell teknisk lösning för att lastbalancera allt mellan massor av servrar. Precis som nu försöker vi hålla det avbrottet kortvarigt därefter borde vi kunna tuffa på i flera år utan några nämnvärda avbrott.

Avbrotten innebär inte att man förlorar någon information eller behöver göra något som medlem, det är bara att man inte kan komma in på Familjelivs sajt under dessa avbrottstimmar.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket