• Fnyz

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Tjej 83 skrev 2007-04-03 12:50:06 följande:
    fnyzjaha men de är ju bra då ju.men ni får använda maerialet till era egna LOs också. asså de som man inte gör till dem? eller? fast då blir de ju mindre till deras LOs. hm vilken förklaring hoppas du förstår.. ne bara undra haha ..
    man får ju alltid ganska många papper kanske 5 mönstrade å 5 enfärgade får jag i snitt ibland fler ibland färre å av dessa ska man göra 2 LO:s de dekosman får ska man ju ha kvar i flera månader, t.ex. så fick jag 300minibrads i första paketet eftersom det är en basgrej som man ska ha helatiden å så fort dem börjar ta slut så ska jag säga till så skickar hon fler. men de papper som blir över får jag använda själv
    just nu så har jag en låda där jag lägger allt DT-material å låter alla papper vara kvar där åxå för de kan ju vara bra å ha spillbitarna m.m. på kommande DT-LO:s eftersom amn itne ens får använda sina egna CS-spillbitar men om jag vill använda nått av paprpena på en "privat" LO så kan jag ju göra det.
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-04-03 14:16:13 följande:
    ja men då a de som ja tänkte. låter skoj o va DT ändå, men ni får göra som ni vill,, ingen skiss o gå efter? sol30 ja fråga om skärmaskinen för jag köpten en på Gekås(!) flr 40kr, kanonbra o de får plats 12x12 papper o skära, (och en extre "kniv" o byta med.
    allt är heelt fritt
  • Fnyz
    Sosofofie skrev 2007-04-05 07:54:44 följande:
    Skrivaren var snäll mot mig igår ändå och spottade ut den sista bilden jag behövde för dop dubbeln. Så här blev det;       Det enda jag är riktigt missnöjd med är "namskylten" på vänster lo. Men men, den sitter som sten så den får väl sitta då... Ris o ros - gärna!!!   
    jättefin, jag gillar ringarna med journaling i
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-04-05 08:49:49 följande:
    om ni inte scrappar om era barn. vad scrappar ni om då?jag lurade ju in min syster i detta för ett tag sen. och så gjorde hon en LO om oss syskon, och en om sin student, men nu vet hon inte vad hons ka göra om, ville itne ha ett album fullt med bara sej själv. kanske hon ska satsa på kort istället? och bara göra nån LO då o då, kanske verkar bätte. o ja kom på de själv haha jaja,, skickar ändå hihii
    jag scrappar inte bara om matilda utan även om min katt, min sambo, allt vi gör som resor, utflykter, födelsedagar, å så scrappar jag ju en BoM då är det ju ett album om mig å mitt liv, fast det är ju inte kort på mig på alla sidor utan även där har jag ju om min sambo å min dotter å mina kompisar.
  • Fnyz
    Sosofofie skrev 2007-04-05 09:02:26 följande:
    Thank you girls Suger åt mig av allt ni säger Tjejtrazan; Ja, jag satt och tänkte på mattor till alla bilder uppe till hö och fick för mig att det blåa pappret inte skulle synas så bra då men jag kanske skulle ha gjort det till nästa gång! Och tack för tipsen .. det är lättare att ta ros om man får lite ris oxå
    jag förstår hur du tänker för det är ju sååå många kort så alla fotromattor skulle ju ta bort ännu mer, man kan ta akrylfärg och dra längst kanterna på själva kortet, (kolla på min pysselvänner) då blir det ju inte mer papper som döljer det övriga men man får en inramning som framhäver fint.
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-04-05 09:12:39 följande:
    nehä, lite OT eller inte ska leta fram lite kläder att ha på lillan som ska vara påskkärring på lörda.har huckle (från HM)en klänning, strumpebuxor, skor, se om ja kan fixa till en kvast sy ett förkläde av en påskduk med kycklingar på, som mamma har hoppas hon inte komemr sakna den hihi..o sen scrappa de korten, skoj skoj
    Matilda ska få vara lite påskkärring idag nöär vi ska hälsa på hennes gammelmormor å så på lördag när vi ska till pappa å äta påskmiddag lovar att de blir massa kort knäppta å massa påsk LO:s sen
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-04-05 09:58:11 följande:
    fnyz haha du och runda skisser!fin va den. aldrig gjort någe med så mycker cirklar,
    runda, jag vet iiiinte vad du talar om
  • Fnyz
    Sol30 skrev 2007-04-05 19:23:33 följande:
    Prinsesstårtan: Hej hej! Många internetbutiker brukar kunna sätta ihop ett kit åt dig att börja med om du mailar dem. Annars är väl det som behövs i början nån cardstock (hårdare papper att ha som bas), några enfärgade och några mönstrade papper och kanske lite blommor eller andra dekorationer man tycker om. En fluid chalk är nog också att rekommendera för att få lite snyggare kanter, dark brown eller chestnut roan skulle jag satsa på som färg. Och sen fotofix eller dyligt för att fästa kort och papper. En svart penna för text.
    å så ett paket brads tycker jag definitivt är bas
  • Fnyz
    paxie skrev 2007-04-05 20:41:40 följande:
    2 nya LO's har blivit gjorda under dagen. Har passat på när lillan sovit middag eller lekt med kusinerna. Såhär blev dom, kan garantera att titeln på "Amysen älskar sin mormor" ser MYCKET bättre ut i verkligheten än på bild!      Risa och rosa om ni vill/orkar!
    åå vad fina dem var, morfar och amy var superläcker, men så är jag insnöad på runda former på LO:s just nu den såg ut å vara gjord efter min skiss på som är en tävling på hobbyhuset.se blogg.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket