Inlägg från: claudia79 |Visa alla inlägg
  • claudia79

Förr oss som är fast i Scrapträsket

kanskesnart skrev 2007-03-20 13:27:28 följande:
    Tjejtrazan skrev 2007-03-20 13:08:56 följande: kanskesnart skrev 2007-03-20 12:20:23 följande: SandraK: Vilka underbara kort!! Önskar jag kunde det där med stämplar också, det blir ju så himla fint. En liten fråga.. Är den någon som varit i Ullared på sista tiden och vet om dom fått in något scraprelaterat där???? Ska åka en sväng på Fredag. Vet att sist jag var där, i höstas, så hade dom något kit med lite scrapsaker, men tyckte inte det såg så lockande ut. Oj Ullared...har du förberett sambon på att det kan bli som i claudias exempel med nudlarna...Skämt å sido, vad roligt!!! Har hört att deras fotofix är bra och billig men dom där färdiga kiten är nog inget för en veteran som du Hihi.. Jajemän, delikata nudlar är snart ett minne blott (veteran!? Jo ja tackar:-P)kikkan: Ok, tack för tipsen, ska hålla ögonen öppnaJag kan knappt tro mina ögon!! Beställde ju från Stellas (efter Claudias nya heta tips) igår. Strulade en del först så fick nog inte iväg ordern förens rätt sent på eftermiddagen. Och idag kom paketet med posten! Tala om superservice! Detsutom hade hon skickat med lite extra paket med bling, blommor och band som "plåster på såren" för att ordern strulade igår
    WHAT!! Det var ju kanon!
    kanskesnart skrev 2007-03-20 15:16:42 följande:
    Ja det var verkigen en kanonbutik! Tack Claudia79!!Beställde ett shimmerkit från MM. Är det någon annan som har det? Funderar på vad man ska fästa det med? Funkar det att stryka på lim på det man vill blinga först?
    U welcome (Synd bara att din kille inte är lika grateful to me, men han kanske kommer över det )

Ja har cityscape- kitet. Det går bra att fästa med lim, men prova dig fram vilket lim som är bra, en del lossnar glittret från Annars tar jag ibland fotofix och klipper till efter figuren och blingar till det med det! Jag tror du kommer att bli jättenöjd - det blir verkligen bra effekt och dessutom så är det såååå drygt! Papp&Scrap har jättefina sitckers som man kan blinga om man inte ids göra egna.......meeen det där hörde ju inte du, eftersom då kanske du inte har några pengar kvar snart till Ullared
  • claudia79

kanskesnart: Jag brukar limma figuren jag ska blinga, lägga den på ett ihopvikt A4. Sedan häller jag en ordentlig hög med glitter på figuren, tar upp den försiktigt, dunkar av den lite så överflödigt glitter trillar av. Därefter viker jag pappret en ggn till och häller tillbaka överflödet av glittret ner i burken igen

Här är min tolkning av denna månades Scraphus skiss.Risa och rosa gärna

smaka.JPG

• claudia79

Kul att ni gillade den :-P

Cheri skrev 2007-03-20 22:18:51 följande:

claudia79 skrev 2007-03-20 22:09:37 följande: kanskesnart: Jag brukar limma figuren jag ska blinga, lägga den på ett ihopvikt A4. Sedan häller jag en ordentlig hög med glitter på figuren, tar upp den försiktigt, dunkar av den lite så överflödigt glitter trillar av. Därefter viker jag pappret en ggn till och häller tillbaka överflödet av glittret ner i burken igenHär är min tolkning av denna månades Scraphus skiss.Risa och rosa gärna Oh vilken söt! Vilket underbart papper!Elsie Flannigan ROCKS!
     Tack Mmm gillar det skarpt - det är Sassafras lass!Glad
  • claudia79
    kanskesnart skrev 2007-03-20 22:29:56 följande:
    Sol30: Jag tyckte den var jättefin som den var. Tycker ofta det ser "renare" och snyggt ut om dt är lite tomrum på vissa ställen, men det är ju en smaksak helt enkelt.Claudia: Görsnygg! Som vanligt. Jättesöta blommor.. Förstår inte var ni får alla roliga idèer ifrån! Jag provade shimmerkitet lite förut (gjorde faktiskt precis som du beskrev nyss) och det blir ju så glittrigt & fint! Att jag inte upptäckt det förut (Ska sova med flaskorna under kudden inatt) men jag funderar på om det verkligen sitter fast ordentligt sen??? Blingade några siffror som ska sitta på ett födelsedagskort och varje gång jag rör dom så flyger det av lite glitter, så det känns lite som att allt glitter kommer att ramla av och sitta kvar i kuvertet istället för på kortet sen              
    Tack

Va kul att du blev nöjd med ditt glitter! Jag tänkte också i början att det kanske skulle trilla av för mycket, men det gör faktiskt inte det, även om det fäller lite hela tiden. Däremot om man har ett DÅLIGT lim trillar det  loss, men då lär du se det
  • claudia79
    MAMMSY skrev 2007-03-20 23:02:59 följande:
    Blue Vapor skrev 2007-03-20 22:55:06 följande: Fnyz - jasså du har också fastnat för Cuttlebugen? Jag ska ha en sån ifall det inte blir en Craft Robo............................... ................................... ................................... .. *sätter mig på händerna* Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/Viskar att på format kan man få allt utskrivet som man vill på en silhouette som finns därkan ju vara bra för dig å veta menar jag..Ähum *ska var tyst nu*Vilka nattsuddare ni e tjejer Vissa måste ju sova å det känns som det var evigheter sen jag var härinne har haft en galen helg med två fullbokade kurser, å har knappt vart hemma nått å bar längtar efter lite lugn scrap ro!!! så länge måste ju sova nu!!!
    Gick det bra då?? Var det kul att hålla dem??
  • claudia79

Venezuela: WOW! Vad läcker!! Jag tillhör också en av dem som inte äger typ nåt i orange, men det var nästan så jag belv lite sugen på att köpa hem lite!

Mizty: ÅÅ vilket fint album!! Gissa om morfar kommer att bli jätteglad!

• claudia79

Diana: Tack

Håller med dig om att det kommer att bli svettigt för plånkan de kommande veckorna!! Det finns ju SÅ mycket snyggt som är på G

jag tror jag shoppar för minst 600:- i månaden..GULP! Jag har en förmåga att inte låtsas om att jag shoppar till Scrap men nu när jag ser det svart på vitt så inser jag att jag shoppar nog ganska mycket ändå Men då är det ju sånt jag verkligen behöver, sen tillkommer ju lim och dylikt haha

• claudia79
    DianaJ skrev 2007-03-21 13:52:03 följande:
    Märker att många har små kommentarer om era sambos, tur att de inte vet, att de tycker ni lägger för mycekt pengar på det här osv. Men lägger inte era sambos också pengar på något som bara är för dem? Någon särskild hobby eller så? Nya teknikprylar, bilar osv?Min man har inga synpunkter alls på hur mycket jag köper scrapbookprodukter för och jag gnäller inte på honom :) Och hans intressen kostar bra mycket mer än vad jag lägger på mina "futtiga" papper! ;)
    Nä faktum är att jag har större ångest över mina inköp än vad maken har Så det är skönt! Han är en äkta hobbyfantast, så han ser inga problem alls med att man köper grejer till sin hobby
  • claudia79

hej tjejer! Nu har jag läst ikapp och suttit och smäktat på era underbara LO:s ni visar upp den ena efter den andra!! BRAVO!!

Själv mår jag inte alls bra heller*vinkar tröstande till Pyret * Visserligen är jag glad för att jag fått ett nytt jobb, men jag känner mest för att lägga mig  och dra täcket över huvet, så kan nån väcka mig när allt jobbigt är löst Deppo, men men det är ju inte så ofta så...

GRATTIS Blue Vapor!!! Vad härligt att du blitt tillfrågad! Du har ju såååå fin stil och Format har såååå fina saker så det blir nog en härlig match!

Jag har varit jätteståndaktig och inte shoppat självpå Stellas Men om jag skulle vilja göra det nu ikväll känns risken stor att allt typ är slut hihi..

Kram på er!

• claudia79
    MAMMSY skrev 2007-03-22 21:16:47 följande:
    Cia: Jo det gick jättebra Dom var jätteduktiga å fasen vilka snygga första LO:s dom fick till, å dom tyckte att det var jätteskönt att ha en skiss att gå efter, kul å se hur 12 st LO:s gjorda från samma grundtanke kan bli så olikaEmmixen Kul att se dig igenClaudia å Pyret: Hoppas ni känner er bättre snart!!!!
    Tack
    Marajjah skrev 2007-03-22 21:21:03 följande:
    Skatten - wehoooo, vi får 26000:- Jag 12000. Lite scrappargrejjs ska det bli.Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Förvånad WOW!! Jag skulle oxå vilja heta Marajjah
    Emmixen skrev 2007-03-22 21:27:57 följande:
    kikkan skrev 2007-03-22 21:18:30 följande: Emmixen:Hej, var har du varit?? Kul att du är här igen i alla fall Hihi, ja nu tror jag att jag är tillbaka.. Blir snart fast här igen! Fick mindre och mindre tid när jag började i skolan igen efter allt med höften och sen har jag inte haft tid förrän nu att sätta mig och skriva här. Eller, jag har kanske haft tid men det har varit så mkt annat..Jättekul att vara tillbaka!www.emmixen.se
    Välkommen tillbaks Emmixen!!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket