Inlägg från: claudia79 |Visa alla inlägg
  • claudia79

Förr oss som är fast i Scrapträsket

DianaJ skrev 2007-02-28 18:37:55 följande:
    Claudia - ang tidningen så tycker stör jag mig mest på utformningen och layouten. Tycker att den äör under all kritik med tanke på att innehållet handlar om färg, form och layout! :(Att det är mycket DT-alster gör mig inte så mycket, däremot att det ofta är mer alster utav vissa i teamet, medans andra knappt syns alls! Jag gillar Helene och Åsa och inte bara deras sätt att skapa utan deras påhittighet och ser gärna fler artiklar liknande Helens fota vardagen i förra numret. Åsa har så enormt stor kreativitet som jag inte tycker får komma till sin rätt alls :(
    Jo layouten känns en aning B, men har blivit bättre, tycker jag om man jmfr med första numret

Ang Åsa tycker jag okcså det skulle vara roligare att se mer av henne, men hon kanske inte orkar så länge bebben är på jäsning Man vet ju själv hur trött man var -särskilt om man redan har ett barn att ta hand om

Jag vill jättegärna ha massor av Creative Imagniations nya produkter - avenue och den där serien me hårdrocks-kärlelksstil.. som jag inte minns namnet på just nu Men jag hittar konstigt nog inte nåt av det på Lifetime, men på andra nätshoppar, där det tyvärr är slut redan oftast

Ni som shoppar på Lifetime, klickar ni typ igenom alla 700 sidor när ni handlar eller har de typ "news"-sida man kan kolla på??
  • claudia79
    Nigellas Chokladtårta.JPG

liftat Vibeke Spigseth:)

Malinulrika: jag lägger dem här istället då så får du se...Jag förstår inte varför du inte kan se dem?? Jag har inga restriktioner på dem....Fundersam

Och, föresten, tjejer; Chokladbomben passar särskilt bra till scrappande mammor!

Jag har gjort lite som jag ville bjuda på i kafferepstråden, men jag har tappat bort den!Gråter Nån som har lust att bjuda in mig??
  • claudia79
    venezuela skrev 2007-03-01 01:48:41 följande:
    Tittar in för att säga god natt!Claudia: Dina nya var lika vackra som alltid, men kram var extraordinärt ljuvlig!!!
    TAck va gullig du är Sov sött!
  • claudia79
    SandraK skrev 2007-03-01 13:11:37 följande:
    Så snygg din LO var, Venezuela! Orkar inte kolla tillbaka, är bara här en sväng innan jag ska tillbaka till soffan för febern börjar stiga igen... Så fort panodilen går ur kroppen ligger tempen över 39,5
    Krya på dig!!
    venezuela skrev 2007-03-01 14:16:15 följande:
    Tack för alla goa ord om min LO till kursen.Skumpis: Du beskrev det precis som jag tänkt! Ville först göra ngn inramning på själva bazillen men hejdade mig då jag samtidigt vill att den skulle va så enkel som möjligt och att det ska va lätt att förstå upplägget.
    Jättefin och harmonisk LO! Spännande att leda en kurs....Hur många deltagare är det på den, vet du det?
    kikkan skrev 2007-03-01 11:18:10 följande:
    claudia:Vilka fina LO:er, och receptet på den chokladbobm verkar ju hur farlig som helst Är den svår att göra, chokladbomben alltså?venezuela:Det kommer säkert gå huuur bra som helst i kväll, och den LO du har lagt in här uppe är ju helt underbar. Vilket härligt kort Den LO:en kanske jag liftar nångång
    Nej inte särskilt svår faktiskt! Typ göra två sockerkaks-aktiga bottnar och en hel drös med smaskig chokladkräm & bre på
    MiaB72 skrev 2007-03-01 08:09:51 följande:
    claudia79 skrev 2007-03-01 01:41:19 följande: Jag har gjort lite som jag ville bjuda på i kafferepstråden, men jag har tappat bort den! Nån som har lust att bjuda in mig?? www.familjeliv.se/Forum-11-240/m16416542.htmlVälkommen in
    TACK!
  • claudia79
    venezuela skrev 2007-03-01 16:26:35 följande:
    NÖ: Jag ska ha kursen mellan 18.30 och 21.30Claudia: Det är en privatbokning med ett sällkap på 5 pers, min DT mamma tyckte jag kunde få en mjukstart. Brukar nämligen va runt 10 pers annars...
    Det var ju snällt av henne! Hoppas det går bra ikväll
  • claudia79
    venezuela skrev 2007-03-01 22:54:25 följande:
    Claudia: Såg nåt jag kände igen på TwoPeasHar nyss kommit hem från min första kurs som scrapledare. Hade häcken full precis hela tiden - lurar på hur jag skulle hunnit om de varit fler, hm... Funderar dock på hur man ska kunna göra skärmomentet smidigare, som det var nu skulle alla skära på samma gång och ingen vågade/kunde själv. Hur som helst så var det jättekul och jag fick bara postiva ord i utvärderingarna, vilket kändes skönt. De tyckte dock att tiden var knapp, men det kan jag inte göra mkt åt - 3 tim är 3 tim.
    Oskyldig
    Blue Vapor skrev 2007-03-01 23:46:39 följande:
    Jag funderar på att beställa några scrap-böcker på nätet......... tror att jag ska få Ali Edwards "Designer's Eye for Scrapbooking" och Heidi Swapp's "Love Your Handwriting"......... men jag hade gärna haft Ali' senaste också - hittar den dock inte här hemma! Eller i alla fall inte på Bokus eller Adlibris som brukar vara billigast. Någon som vet var man kan köpa den här hemma? Oj... åsså vill jag ha "The journaler's Handbook" också.... som inte verkar finnas den heller.....Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    BV min BV! Äntligen är du här!! Menar du den där med "patterned paper"?? Tror Magdas har den om jag inte minns helt fel..
  • claudia79

Ikväll har jag varit superinspirerad! hunnit med en LO 12*12 och en i lettersize! *WIHOOO* Men jag har inte bestämt än riktigt om jag ska lägga upp dem Men här är en annan ny som jag inte är kanonnöjd med, och det stör mig! Det stora kortet är Jimmy som tagit själv på en sjukhustoalett, typ 20 minuter innan Jacquline kom till jorden med akut kejsarsnitt Så det här var närhan var och bytte om för att få vara med på kejsarsnittet. Det kortet känns enormt viktigt för mig!

Risa och rosa gärna!
    Snart pappa.JPG

• claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-03-02 00:40:36 följande:
    Claudia - jaaaaa nu är jag häääär Fast det är sådär bara. Är totalt off vad gäller allt skapande, så jag har bläddrat lite i mina senaste CKs här ikväll för att få lite nytt nys... och nu är jag uppe i inte mindre än FEM böcker jag vill ha! Designer's Eye for Scrapbooking - går att hitta på typ bokusDesigner's Eye: patterned papers - scrapshop eller från USA (dvs rätt dyrt jämförelsevis)Love Your Handwriting - går att hittaThe Journaler's Handbook - är slut på adlibris, hittar inte mer i SverigeMy Creative Companion 1 och 2 - jaha, där blev det t o m SEX styckna..... - 1 går att hitta, 2 - bara USA eller rätt dyrt från scrapshopVad blir det dååååråååå?Då borde man ju kunna få någonNÅGRA va?Tycker att man borde kunna få båda Designers Eye.... för nu hittade jag den nya till bra pris på Magdas.....Åsså ställa sig på bevakning på Journaler's handbook...Och köpa den första My Creative Companion..... till en början.-.....SUCK.Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Köp du dem, läs dem och njut!! Berätta sen för mig vilka som är värda mina surt förvärvade mammapengslantar * Kom-si nya jobbet, med braaaa betalt, Ko-msi!!*
    kanskesnart skrev 2007-03-02 00:48:00 följande:
    Venezuela: Jättesnygg LO och va kul att kursen gick bra! Skulle inte tacka nej till att gå en av dina kurser själv Speciellt inte dina kort kurserClaudia: Förstår inte hur du inte kan va helt nöjd med den Men det förstår jag aldrig när det gäller dina LO:s! Alla är ju fantastiskaHar det lite tufft just nu så jag orkar knappt varken scrappa eller sitta vid datorn, men kikar in med jämna mellanrum och inspireras verkligen av allt fint ni visar upp, även om jag inte alltid skriver något om det! 
    Ja det var gulligt sagt av dig & kul om du tycker så
  • claudia79

Hello gals!! ÅÅhh va jag är avis på er som fått shoppa loss idag på mässor (CIA särskiltFörvånadFlört SKulle nästa scrapträff va hos dig eller tar du med dig älsklingen ??)

Asrta: Nää va tråkigt att höra att du mår dåligt!! **Kram!!**Hoppas du snart mår bättre

Själv har jag scrappat två LO:s och ett kort till CC på Scrappiz!Jippie! Ena LO:n blev jag jättenöjd med *Kors i taket!FörvånadSkrattande*  All stuff finns i mitt galleri! Risa och rosa gärna de som ids:) Nää nu kallar kudden......för cirka två timmar senFundersamFlört

• claudia79
    malin ulrika skrev 2007-03-04 02:11:28 följande:
    Claudia79,åh vad fint, särskilt "kram" var en så fin bild på dej och flickan! Och senaste LOn, sommarfika tror jag det var, vad fint du fått ihop pappren och färgerna!
    Tack va kul att du tycker det

Kikar bara in en snabbis....vill helst hinna två bidrag till till CC-min inspiration är på TOPP!!!*WIHOO**
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket