• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Pyret78

Måste låta fingrarna vila

Men...

sofiemalmö: Jättesöt Lo. Gillade oxå ramen av jeanstyg mycket. Liftvarning på det

Pylle: Den hade ju jag sett live, men den är lika fin här inne

2xA: Välkommen tillbaka Du har ju inte "tappat" nå´t under din frånvaro härifrån Supersnygg den "röda". Gillade de vita kontrasterna mot det knalligt röda.
    Säger som matriark: "Rött måste definitivt bli nästa trend!!!"

• Marajjah
    Pyret78 skrev 2007-01-24 15:53:59 följande:
    Fina Lo:s som ni lägger ut här.En liten fråga dock. Hur gör ni, kollar ni endast in de Lo:s som ligger här som det är bild på (enbart för plusmedlemmar), eller kollar ni när det läggs in i gallerierna oxå??Anledningen till att jag undrar är för att jag nu suttit o läst många, många, många sidor bakåt (pust vad ni skriver ) o de som nämnts med namn o rosats när de lagt ut nya alster, är enbart de som lagts ut med bild här inne Har själv lagt ut nya, men de har inte kommenterats. Nu är jag inte en nybörjare här och jag tar inte åt mig så mycket, men visst känns det lite snopet. Man är ju ute efter dels konstruktiv kritik o dels beröm Själv springer jag runt i gallerierna o försöker att kommentera antingen i ens gb eller här inne, men visst har jag "slarvat" ibland jag oxå. Ingen är ju perfekt
    Pyret78
    Jag tror att det är det vanligaste att man gör så ja. tyvärr! Men, man kan ju inte springa runt i alla gallerier och kommentera heller, då blir det ju ingen tid över för scrapping och familjeliv (det riktiga familjelivet alltså, inte FL ) Själv har jag i princip slutat lägga ut nya LO:s, just för att jag ändå nästan inte får (bortse från detta ni som verkligen ger kritik) ngn när jag ändå bara lägger dem i galleriet och inte här... Visst är det tråkigt, men samtidigt förstår jag det till fullo. Man har ju inte hur mkt tid som helst.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Pyret78

Loppan79: Sååå du surfar i smyg *Fy skäms*
    Håller med dig om att lägga ut länkar gör tittande smidigare. Därför länkar jag ALLTID till mina nya Lo:s nuförtiden

• Pyret78

marajjah: Har funderat på att göra som du. Jag scrappar ju för min o min familjs skull o ingen annans. Men ändå är det kul att få positiv respons från andra. Maken tycker ju att allt jag gör blir fint
    Det är ju trist när man ber om kritik o man inte får det ändå. Var själv jättedålig på att ta kritik förr, men sen jag pluggade (99-01) lärde jag mig att vända den negativa kritiken till nå´t positivt. Man utvecklas ju på den. Så mao vill jag jättegärna ha kritik.

• Loppan79

Pyret - jo, men inom några dagar har jag internet hemma. Yihooooo! Min kära därhemma måste bara orka koppla in nya abonnemanget åt sin fru som är helt iq-befriad när det gäller datorer.
    Nu måste jag jobba igen!

• Minimalla

Pyret, jag minns att jag tyckte dina LOs var jättefina - inte meningen att glömma dig.... men nån kritik får du då inte från mig .
    Jag försöker kolla på allt som läggs ut, men nu när det är så hög aktivitet i tråden så hinner jag inte alltid. Om man inte har plus blir jag jätteglad om man lägger in en länk direkt till galleriet så att det öppnas upp ett nytt fönster med LOn, i så fall är det också lättare att komma ihåg att kommentera när man väl läst i kapp i tråden.

• claudia79

Jättefina LO:s alla som lagt ut nya!

Pyret: Men hade du lagt ut bilder i tråden ellerFundersam Jag hade för mig att jag kommenterade dem, men annars ber jag om ursäkt, för du vet att jag älskar dina LO:s

Jag tyckte nog tvärtom tills bara för ett litet tag sen. La jag ut i tråden kanske en eller två gav ris/ros, medans nån annan kanske la ut en LO sekunden efter och skördade typ 15 kommentarer och då kändes det ju lite som att "jaha, min var väl inte så fin då" men om jag la upp den i galleriet så fick jag jättemycket respons. Men men som du sa så måste man komma ihåg varför man scrappar men kanske oxå fundera på varför man lägger ut bilder..
    Personligen tycker jag det är liiiite trist att det läggs upp enbart i tråden, för det är lätt att det blir kollektivt ros till alla hela tiden, från min sida alltså (som ni ser ovan) men det är ju alltid roligt att läsa vad någon specifikt gillade med just min LO..Inget fel i det, bara en reflektion...Glad

• Fnyz

pyret: jag kollade på dina men jag har ju kommenterat dem ganska mycket på MSN här om dagen redan så jag kände inget behov av att ösa mer rosor över dig

jag kollar på alla LO:s som läggs i tråden, och de som läggs som länkar till galleriet, försöker även gå in till alla ssom skriver att de lagt in nya men om jag har 20 sidor att kolla igenom så glömmer jag vilka som sagt det! dessutom så i tråden kommenterar jag nog bara dem som lagt upp sina i tråden eftersom man är här å kollar så skriver jag på engång medans dem som ajggår in till å kollar i galleriet så skriver jagi gästboken, tror det är därför det såg ut som att det bara är dem som lägger bild i tråden som får kommentarer.

för att ge ett exempel så skrev mamma i småland tidigare idag att hon hade nytt i galleriet och jag gick in å kikade å då passade jag på att kommentera i hennes gästbok.

• Asrta1

Hej tjejer!

Har precis kommit hem från SA Blev serien Bo Bunny samt lite CS och andra mönstrade papper....hade inte tänkt att spendera så mycket pengar som jag gjorde Jaja...Såg att hon hade det nya nummret av Scrapbooking mm i affären...jag har inte fått den i lådan än...
    Någon som fått den...vill ha NUUUUUU Skrikandes *längtar*

Har kollat igenom tråden som hastigast men ni skriver ju så mkt så man hinner ju glömma vad man skulle skriva och till vem skyller som vanligt på amningen

Återkommer senare, får avlösa sambon nu...äldsta killen har nästan 40 graders feber och lillen vill ha mat NUUUUUU....

Hej så länge

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Fnyz

astra1 jag sa det tidigare idag att just scrapaddicted hade fått den nu ingen annan vad jag har sett och imorrn eller senast fredag kommer den ut till prenumeranter!
    men man ska ju tänka på att scrapaddicted har ju åtminstonde 1 DT-person samma som tidningen

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket