• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • knäppgök

HJÄLP! Jag skulle vilja skriva ut en lista med alla mina fonter som jag har nu, men är det nån som vet nåt smidigt sätt. Har börjat skriva alla nu och ändra till den fonten, men det tar ju evigheter. Finns det nåt sätt att kopiera rullbården med alla stilarna och dess namn? Lyckas inte komma på nåt sätt själv.

• Minimalla
    Meli skrev 2007-01-24 19:41:56 följande:
    Minimalla Hur gör man det? Lägger en länk i tråden alltså, fattar inte det... :-/
    Jag brukar göra så att jag öppnar den bild jag vill länka till i mitt galleri. När den är stor högerklickar jag med musen och väljer alternativet "kopiera bildadress" sen är det bara att klistra in länken i inlägget i tråden.
    Sol30 skrev 2007-01-24 21:21:08 följande:
    Nu har ni lagt ut jättefina lo:s igen! Rosor till alla. Min tredje lo finns nu i mitt galleri för den nyfikne!www.familjeliv.se/krypin/sol30/galleri.php
    Jättefin! Fina färger och snyggt att du klippt ut blommor ur pappret.
    knäppgök skrev 2007-01-24 21:21:38 följande:
    HJÄLP! Jag skulle vilja skriva ut en lista med alla mina fonter som jag har nu, men är det nån som vet nåt smidigt sätt. Har börjat skriva alla nu och ändra till den fonten, men det tar ju evigheter. Finns det nåt sätt att kopiera rullbården med alla stilarna och dess namn? Lyckas inte komma på nåt sätt själv.
    Har tyvärr ingen aning hur man gör, men skulle gärna veta...
  • Ankiz

Jättefina LO:s allesammans!
    Satt igårkväll med min 5:e LO. Vll gärna höa vad ni tycker! Kom bara ihåg att jag inte har scrappat sen i våras!
    (Längst ner till höger kommer det komma journaling, ska bara få igång skrivaren)

♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
  • Ankiz

Gick visst inte att klicka på bilden... Någon som vet hur man gör?

• Minimalla
    Ankiz skrev 2007-01-24 22:09:51 följande:
    Gick visst inte att klicka på bilden... Någon som vet hur man gör?♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    Såhär brukar jag göra: markera bilden när den är liten, kopiera med ctrl+c och klistra sen in i tråden med ctrl+v. Fin LO, har skrivit mer kommentarer i din gb
  • Ankiz

Minimalla: Jag kopierade den när den var stor, kanske därför det inte blev som jag tänkt mig. Tack så mycket!

• Minimalla

Nä nu är det nog dags för mig att gå och lägga mig och låta nattskiftet ta över .

• Ankiz

Godnatt Minimalla och sov så gott!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket