• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Matriark
    miniGrynet skrev 2007-01-24 20:33:33 följande:
    Blue VaporOk, men dåså, då kommer dom på posten sen då! Ja, jag var lite sen ute med att tipsa dig... Försökte dessutom få nya katalogen från Panduro som släpps imorrn, hon sa att hon gärna hade smugglat med den till mig i påsen, men dom hade inte ens fått in dom ännu... Snopen jag blev!! Dom säger att dom ska få in MASSOR med nya scrapsaker och en väldans massa papper...
    Den fick jag förra veckan Där är man iallafall prioriterad som kund
    Fanns en hel del kul. Bland annat väskor perfekta för altering.
  • claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-01-24 20:36:31 följande:
    Nä nu tror jag faktiskt att jag blir lite suuuuuur *morr*  Fick en ANTYDAN av sambon här, att mina pysselsaker gör att detta RÖRIGA rummet är "olämpligt" för lilltjejen..... ehm JASSÅ SÅ ALLT SOM BILDAR EN RÖRA HÄR INNE ÄR MIIIIIITT KANSKE???? Skulle inte tro det va..... Det är lustigt hur våra gemensamma saker plötsligt är MINA då vi ska städa.... eller vi och vi - det är bara jag som städat och röjt i det här rummet NÅGONSIN. Men så är ju tydligen allt härinne MITT också. Bra, då kan jag slänga hans räkningspärm nudå. Och två fullspäckade jobb-väskor. Och en datorskärm. För att inte tala om högen med statskunskapsböcker. Och hans fula hantlar. *moaahahahahahahahaha*Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Go girl!!Flört Tyvärr känner jag alltför väl igen mig i din sambo..jag brukar muttra över makens klädhögar här och där, men ofta när vi städar så märker jag att "eh...hoppsan! 20 plagg var visst mina"....GeneradInte för att det är så i ditt fall men..Flört
  • Jen 82
    Mint skrev 2007-01-24 20:06:37 följande:
    Brukar ofta kika in här och beundra alla era vackra verk Har nyss börjat scrappa lite och smyger mig in här med en fråga: Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur man får fyra mindre bilder istället för ett foto i Photoshop?
    För att fixa så att fyra foto kan skrivas ut på ett fotopapper kan du göra enligt nedanstående steg för steg beskrivning. (Photoshop CS)

1. Öppna fotot du vill förminska
    2. Öppna Bild (Image) -> Bildstorlek (Image Size) och kontrollera bredd och höjd på ditt foto.
    3. Välj Arkiv (File) -> Ny (New) och fyll i samma storlek på bredd och höjd
    4. Gå tillbaka till ditt orginal foto och välj Bild (Image) -> Bildstorlek (Image size)
    5. Ändra till 50 procent i Pixeldimensioner (Image dimensions)
    6. Markera ditt foto (Ctrl + A) och kopiera (Ctrl+C)
    7. Gå till ditt tomma "foto" och klistra in det förminskade (Ctrl+V), dra sedan ditt foto rätt och klistra in tre till.

kopierat från scrappiz!

• miniGrynet
    Matriark
    Jaha, du har redan fått den?!
    Själv är jag oxå postorder-kund men har inte fått nån katalog...
    Sambon skulle springa förbi en Panduro imorrn om han fick tid på lunchen, jag älskar att sitta o titta i den katalogen!
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Venezuela

Ang Panduro katalogen så fick jag en sån i helgen. De hade mkt mer scraprelaterat än tidigare, men jag har inte hunnit titta ordentligt.

Åh, är med i en swap där 10 små påsar av saker folk inte tycker sig behöva åker runt i landet - man tar det man vill ha och ersätter med nya påsar. Nu har jag fått meddelande om att pakeyet är postat och på väg mot venezuela/karlstad

• Fnyz

gAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH familjeliv är så seeegt det tog 5 minuter att komma in hit till tråden!!! direkt på studs efter oc satte jag mig här klickade upp internet och valde familjeliv och NU först lyckades jag komma in i tråden å kunna skriva, tror inte jag orkar sitta här när de är så segt så ajg går å scrapapr istället
    (inget ont som inte har ngt gott med sig)

Wiihii imorrn är det scrapträff hos pylle!!

• claudia79
    Fnyz skrev 2007-01-24 21:06:15 följande:
    gAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH familjeliv är så seeegt det tog 5 minuter att komma in hit till tråden!!! direkt på studs efter oc satte jag mig här klickade upp internet och valde familjeliv och NU först lyckades jag komma in i tråden å kunna skriva, tror inte jag orkar sitta här när de är så segt så ajg går å scrapapr istället(inget ont som inte har ngt gott med sig)Wiihii imorrn är det scrapträff hos pylle!!
    Känner du att du kommit ur din liiiiiilla lilla srapblock, Fnyz??Glad
  • pylle
    Fnyz skrev 2007-01-24 21:06:15 följande:
    gAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH familjeliv är så seeegt det tog 5 minuter att komma in hit till tråden!!! direkt på studs efter oc satte jag mig här klickade upp internet och valde familjeliv och NU först lyckades jag komma in i tråden å kunna skriva, tror inte jag orkar sitta här när de är så segt så ajg går å scrapapr istället(inget ont som inte har ngt gott med sig)Wiihii imorrn är det scrapträff hos pylle!!
    för mig är det inge segt alla.
    ååå nu har jag sponsrat Magdas med en del pengar =) började sina i mitt pappers fråd så uppdaterade det lite nu.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket