• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Hej hej!
    Mycket fint som dykt upp under dagen!  
    Jag är rätt dålig på att kommentera - mestadels för att jag är rädd att MISSA någons alster, då kommenterar jag hellre inte alls faktiskt. Men om jag är inne i någons galleri så försöker jag alltid komma ihåg att lämna ett glatt tillrop i gästboken! Hoppas ingen tar illa upp.... jag har sällan tid att plöja igenom alla hundraelva sidor ni skriver på en dag heller

Ang tidningen - ja det är ju kasst att ni prenumeranter inte får den veckan innan butikerna... så brukar det ju vara! Dåligt distributionssätt!

• Örnen76

Tjoho!
    Har fått hem två foamstampsalfabet från Minneskatten. Premiäranvändning för min del

• Asrta1

Tittar in en liten runda

Håller med om att det är surt ang tidningen...det är ju nästan lag på att prenumeranter ska ha första tjing innan alla andra... Men vi får väl tänka så här: _Den som väntar på ngt gott...

Nu har sjuklingen somnat och den lille har gått och lagt sig i spjälis och inväntar John Blund......sambon har tänt en brasa i kaminen i matrummet och alla min grejor ligger framme på matrumsbordet....Så nuuuu ska jag sätta mig och mys-scrappa i den goa värmen Har nog det bästa scrap-rummet ikväll iaf Älskar bras-värme

Lär ju titta in här med jämna mellanrum under kvällen, see you!

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Mint

Brukar ofta kika in här och beundra alla era vackra verk
    Har nyss börjat scrappa lite och smyger mig in här med en fråga: Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur man får fyra mindre bilder istället för ett foto i Photoshop?

• miniGrynet
    Blue Vapor

Vet inte om jag mindes rätt idag när jag var på Panduro, men stod i alla fall och höll i en bunt med papper, små 6x6, olika mönstrade i en bunt från det där... hmmm...
    Orkar inte leta tillbaka i tråden, men den som du länkade till igår kväll härinne, då länkade du till en amerikans sida...

Åh vilket dåligt minne jag har, plus att jag inte kan namnen på alla dessa papper ännu, vet att jag har några av dom som stora, men jag köper papper jag tycker är fint och minns aldrig vad dom heter!

Men du undrade om inte nån visste om dom såldes i Sverige, och det kanske var dom som jag höll i idag på Panduro, för 79 kr.
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Meli

Fnyz

Ok, då ändrar de väl det till nästa månad då, för det är ju lite orättvist...

• Blue Vapor

miniGrynet - japp, jag tror faktiskt att det var samma pack! Någon annan som sa det också.. minns inte vem nu. Men om de kostar 79 spänn här och halva det i USA så går det i alla fall jämnt upp med frakt och så Jag hann ju såklart beställa... men hade jag vetat så bidde det nog ändå Panduro - så man har dem kvickt

• miniGrynet

Blue Vapor

Ok, men dåså, då kommer dom på posten sen då!
    Ja, jag var lite sen ute med att tipsa dig...

Försökte dessutom få nya katalogen från Panduro som släpps imorrn, hon sa att hon gärna hade smugglat med den till mig i påsen, men dom hade inte ens fått in dom ännu...
    Snopen jag blev!!
    Dom säger att dom ska få in MASSOR med nya scrapsaker och en väldans massa papper...
    Men men, man fick i alla fall rabattkuponger som gäller hela februari, handla för minst 200 kr så får man 50 kr rabatt. Nu har jag två såna!

Får väl se om det blir nåt där...

Förut höll jag på med en massa smycken med pärlor, lade en massa pengar på det, nu är det papper och annat skoj istället.
    Alltid är det nåt...
    Ska dessutom börja på en silversmides-kurs nästa vecka... ännu mer pengar!!
    Varför ska det finnas så mycket roligt att pyssla med....

ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Blue Vapor

Nä nu tror jag faktiskt att jag blir lite suuuuuur *morr* Skrikandes Fick en ANTYDAN av sambon här, att mina pysselsaker gör att detta RÖRIGA rummet är "olämpligt" för lilltjejen..... ehm JASSÅ SÅ ALLT SOM BILDAR EN RÖRA HÄR INNE ÄR MIIIIIITT KANSKE???? Skulle inte tro det va.....

Det är lustigt hur våra gemensamma saker plötsligt är MINA då vi ska städa.... eller vi och vi - det är bara jag som städat och röjt i det här rummet NÅGONSIN. Men så är ju tydligen allt härinne MITT också. Bra, då kan jag slänga hans räkningspärm nudå. Och två fullspäckade jobb-väskor. Och en datorskärm. För att inte tala om högen med statskunskapsböcker. Och hans fula hantlar. *moaahahahahahahahaha*

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket