• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Ni kommer emd så mycklet bra tips att jag gjort en ny "att göra" lista på min dator där jag sparar alla bra tips och instruktioner!

• malin ulrika

Blue Vapor,
    var får man tag i flock?
    Har du nån aning om vad det kan tänkas heta på engelska?

• Camasunary

BV: Har du något tips på en BRA embossingpenna?? Det jag har är typ värdelös

• Blue Vapor
    Cama - hm, nä, jag har den som finns på Panduro... har nog inte sett nån annan.... men du, prova en sån svart VersaMark-penna! Den funkar också att embossa på, inte bara som "vattenmärkespenna". Jag vet att jag sett den skymta förbi i några av shopparna..... finns ju som dyna också - superkul! Jag tror att just VersaMark funkar mkt bättre än embosspennan i såna fall, eftersom den liksom blir lite fet.

malinulrika - japp, det heter flock/flocking powder/fun flock! Jättesvårt att hitta, har jag märkt. Jag har köpt mitt här http://www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=Flocking%20Powder&Category_Code=WN Det är av märket "Stampendous" - det märket har även jättebra EPn.... men som sagt, svårt att hitta tyvärr!
  • Camasunary

Tack! Då ska jag spana efter en sån Kanske ta en sväng förbi Åsas lilla butik också och köpa lite fina band... Sen måste jag ju handla lite till Vänerträffen på lördag också Räcka ut tungan Så det blir nog en bra dag imorron!!

• Camasunary

Jag har försökt använda min embossingpenna några gånger, men blir alltid lika besviken... Tror det är en zig... blir mest blå tyvärr!

• Blue Vapor

Cama - åhjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Jag vill också vara meeeeeed! En annan pysslis i Gäteborg har just gått och lagt sig med klockan satt på 05 i morrn bitti - hon ska upp till Karlstad och jobba med åsa i hennes monter! Så TYPISKT att man ska på bröllop......

• Venezuela

BV och Cama: Ja, i morgon blir det till att packa flyttkartongen full i grejor inför lördagens maraton träff - härligt härligt. Måste ta och fundera på vad jag ska göra också... har upptäckt att jag har lättare för att scrappa för mig själv, men det är ju helt klart mkt TREVLIGARE med sällskap. Tror vi skulle bli  41 st om mna räknar in de som har försäljning.

• Blue Vapor
    Venezuela - nemmen inte du också?! *avis*

Jahapp, så har man stirrat sig blind inne på FK online jag med... tack för påminnelsen, Cia Usch vad den tjänsten är kass.... alltså, det är ju bra att den finns, men kom igen - HAR man tjänsten så får man ju se till att den funkar suveränt! Jag börjar bli trött på att behöva fylla i SAMMA uppgifter varenda gång jag ska in och begära..... har tagit några månader i taget, för jag har ärligt talat fortfarande inte fullt ut fattat hur det funkar Jag är ganska smart i vanliga fall.... Nu säger Den att jag har begärt för dagar som jag inte har.... men hallå.. vi har ju satt över ALLA min sambos dagar på mig? Vad jag nu kan förstå så måste vi göra SAMMA procedur VARJE gång jag begär en ny period?? Verkar ju helt idiotiskt....

Jaja, nu tänker jag sova.. skulle egentligen börjat med ett bröllopskort till min syster, men jag orkar faktiskt inte....... tur att vigseln inte är förrän kl 16 på lördag

Natten!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket