• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76

Fick en utmaning av min mentor att göra en LO i bara brunt och turkost. Lite kluringt.
    Resultatet finns nu i mitt scrapgalleri

• Mystjejen

Så...nu har jag skickat in mitt bidrag till tävlingen...
    Men jag måste lära mig att scanna stora format för det är ju nästan omöjligt att få ett bra foto nu!
    Alltså grannarna tror väl inte man är klok som springer runt i alla rum och fotar ett stort papper...

• Mizty
    MamaKajsa skrev 2007-02-23 12:30:55 följande:
    tack Mystjejen för visade LO:s med OH papper, måste definitivt testas.OH papper går väl också bra i skrivaren väl???
    Ja, det går bra att skriva ut på OH-film Precis som mystjejen skriver så är det JÄTTEVIKTIGT med rätt sorts papper! För det är olika temperaturer i olika sorters skrivare vilket innebär att fel film i fel skrivare kan göra att filmen smälter och förstör din skrivare... Det finns till laser, bläck och kopiator, sedan finns det även allroundfilm som passar till alla.

Jag har oxå gjort några med OH-film. jag har skrivit ut text på mina på min bläckstråleskrivare... Blev väldigt nöjd

Dom finns under bröllopsscrap! Jag ska lägga till dig i min gästbok så att du kan titta. Bruden springer här inne på FL och hon får inte se albummet innand et är klart
    Det är oh på Mia & Martin, på väg uppför altargången, så fina (det står under de "stora" fotot på flickorna) och på Family (det står: hela fam Karlsson) Tyvärr är bilderna lite dåliga på vissa tyvärr men jag hoppas du ser!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Mizty
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-23 12:34:03 följande:
    Fick en utmaning av min mentor att göra en LO i bara brunt och turkost. Lite kluringt. Resultatet finns nu i mitt scrapgalleri
    Den blev ju jättesnygg!!! Massor av

Får se när jag får tag i mina papper som jag vill ha...
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Coursell

Äsch...försökte mig på den där papperskassegrejen...visst klippa blev ju bra, men hur man vek sedan förstod jag inte alls. Klipper nog bitar och gör av istället

• Tjej 83

coursell
    ja läste med o skulel fata med kassen o albumet. men sen läste jag mer noga o så står det vänd pappret enligt bilden så du ahde kortsidan mot dej. sen vek du upp kortsidan o bakåt med bägge långsidorna den ihop så va de klart?
    ska testa det med sen om de va så lätt?!! hehe

NÖ den va ju jättefin..

nä ja har just gjort kladdkake-muffins. får la sätta mej o fika lite själv. hmm se när sambon kommer hem. snart hoppas jag..

• MamaKajsa

Mizty: men hallådär....precis hur fint som helst. Vilken toppenvän du är då

• Coursell

jenn79: Kolla länken i inlägg 4562

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket