• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • roha

Gomorron allihop!

Har en liten fråga såhär på morgonkvisten.
    Jag har fått en embossingpenna...men hur använder man den? Behöver man nånting till???

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • Skumpis

roha - Du behöver ett embossingpulver och en värmepistol (spis eller brödrost går också bra sägs det). Sen skriver/ritar du med embossingpennan, strör över rikligt med pulver, häller bort överflödigt pulver och värmer med värmepistolen tills det "smälter". Klart!

• SandraK

Tack för era snälla ord om min nya LO! Jag blev faktiskt rätt nöjd med den själv också, hade först inte blå CS i mitten utan bara vitt, men så kikade maken på den och tyckte det behövdes lite mer färg, och det blev så mycket bättre

Mammsy: jag har ett liknande "pappa å jag"-kort, som jag funderar på vad jag ska göra med, väldigt snyggt med förstoringen. Kanske jag också ska göra!

• roha
    Skumpis skrev 2007-02-23 07:51:28 följande:
    roha - Du behöver ett embossingpulver och en värmepistol (spis eller brödrost går också bra sägs det). Sen skriver/ritar du med embossingpennan, strör över rikligt med pulver, häller bort överflödigt pulver och värmer med värmepistolen tills det "smälter". Klart!
    okej! Tack ska du ha!
  • roha

Okej........en fråga till....

Jag har köpt såna där Souffle-pennor. Men jag måste nog va korkad, för jag får inte dom till att funka! Där e nån sorts gummigrej på spetsen o det kommer inget när jag försöker skriva....
    Suck............jag ska kanske inte ge mig på så tekniska grejer....

• Smurfens Mamma
    roha skrev 2007-02-23 08:42:21 följande:
    Okej........en fråga till....Jag har köpt såna där Souffle-pennor. Men jag måste nog va korkad, för jag får inte dom till att funka! Där e nån sorts gummigrej på spetsen o det kommer inget när jag försöker skriva....Suck............jag ska kanske inte ge mig på så tekniska grejer.... Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
    Ta bort gummi toppen, det är för att skydda pennan!! Så funkar det
    älskade Wilhelm redan 1år ... var tog bebisen vägen ?!?!
  • Fnyz
    roha skrev 2007-02-23 08:42:21 följande:
    Okej........en fråga till....Jag har köpt såna där Souffle-pennor. Men jag måste nog va korkad, för jag får inte dom till att funka! Där e nån sorts gummigrej på spetsen o det kommer inget när jag försöker skriva....Suck............jag ska kanske inte ge mig på så tekniska grejer.... Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
    ta bara bort gummigrejen, det är som ett skyddslock så de inte torkar när de ligger på lagret i butikerna
  • roha

Va hade jag gjort utan er tjejer....
    Okej...nu e nog min frågestund över...för tillfället i alla fall! Nu ska jag doodla me mina nya pennor!

• Skumpis

Vart hittar jag Sakura Souflé pennor??? Är de bättre än Sakura Gelly Roll?

Jag ska till Panduro idag. Några shoppingtips???

• Fnyz
    Skumpis skrev 2007-02-23 08:49:56 följande:
    Vart hittar jag Sakura Souflé pennor??? Är de bättre än Sakura Gelly Roll?Jag ska till Panduro idag. Några shoppingtips???
    panduro har soufflén åxå, de är ju en gel-roller dem åxå fast de heter souffle.

dem är ju bättre till doodling än vanliga gel-rollers fast ska man skriva journaling så är ju vanliga bättre för dem har smalare spets.

soufflén täcker på alla underlag å på alla ytor, man kan t.o.m måla på glas med den tydligen och på foton fäser den utmärkt
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket