• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz

Hej allihopa nu ligger senaste DT-lon i mitt galleri. Idén är (som ni kommer se) från tidningen scrapbooking mm.s design team som gjorde sånna LO:s i nått av de första numren.

• Venezuela

Den var jättefin Fnyz, härligt foto. Har också haft tankar på att göra ngt liknande, men jag har aldrig kommit till skott. Nu har du dock inspirerat mig, tack!

• Fnyz
    venezuela skrev 2007-02-23 14:44:55 följande:
    Den var jättefin Fnyz, härligt foto. Har också haft tankar på att göra ngt liknande, men jag har aldrig kommit till skott. Nu har du dock inspirerat mig, tack!
    hihi tack det var jättekul att göra lite EGO-lo det är ju itne varje dag jag framkallar förstoringar på mgi själv, och det fotot har jag faktiskt knäppt på mig själv med
  • malin ulrika

Hej på er!
    Ville bara säga apropå ingenting att det är så MYSIGT härinne!
    Ibland villar jag bort mej i andra "argumenations"-trådar här på FL, och man blir bara irriterad och slösar bort tid! Sen retirerar jag in här igen, här är det bara positivt och konstruktivt! (Lovar dyrt och heligt att inte gå in i flera trådar om namn, jämlikhet, amning eller 5-minuters metoden...   )
    Nu ska jag snart till jobbet. Hoppas jag hinner scrappa MYCKET i helgen, vi har inget bokat i alla fall...

En liten fråga: Den där svenska tidningen som alla pratar om, finns det nån websida för den? Förmodligen kan man nog inte prenumerera härifrån, eller dyrt blir det nog i alla fall... Men tänkte att om de har en websida kan man kanske se lite av det?

• Örnen76
    Mizty skrev 2007-02-23 13:34:06 följande:
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-23 12:34:03 följande: Fick en utmaning av min mentor att göra en LO i bara brunt och turkost. Lite kluringt. Resultatet finns nu i mitt scrapgalleri Den blev ju jättesnygg!!! Massor av Får se när jag får tag i mina papper som jag vill ha... Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Tack!

Jag har fått en del frågor om bokstäverna jag har på LOn. Det är Hip Chit Chatters från Scrapaddicted. De är egentligen vita, men jag har målat de med turkos akrylfärg. Jag gillar boktäverna jättemycket. De är dessutom självhäftande
  • Mizty
    MamaKajsa skrev 2007-02-23 14:03:22 följande:
    Mizty: men hallådär....precis hur fint som helst. Vilken toppenvän du är då
    Tack GeneradKyss Det blir deras bröllopspresent från oss! Hoppas att dom tycker om det, men hon gillar ju det andra jag scrapat så!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Tjej 83

coursell
    hur ¨går det med vikningen?
    ja gjorde som det står o vek hela botten upp. alltså halva o sen vänster bakom o höger bakom o sen ihop. med sidorna blir dubbla. kanske rätt? hhihi
    hitta ingen bra kasse to en knallrosa

• Mizty

Åh så snygg FNYS !!! Jättebra foto på dig oxå

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Fnyz

nyfikenörn: dem bokstäverna älskar jag, har snart slut i min förpackning, har lyckats gjort av med nästan alla sorters bokstäver plus att dom är så lätt att omvändla till andra bokstäver eftersom de är små jag har gjort ett H till ett L ett P blir ett D ett Q ett B o.s.v

det tråkiga med dem är att det självhäftande itne alltid är så bra och det torkar lätt å så lossnar bokstäverna å ligger längst ner i plastfickan så ajg använder alltid ett par gluedots åxå på dem.

å så finns dem ju i så många färger, men vita är bäst för detär lättast att måla över, själv har jag knalloranga då måste man måla dem med MINST två lager färg innan det täcker

oj vad lång om bara ett par bokstäver

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket