• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MamaKajsa
    pylle: ja jag är med på cc också, håller på med min fjärde nu *fniss* vilken mysdag jag har haft. Skickade iväg maken o tre barn....jag o bebisen hemma....o han har sovit nästan heeela dagen *myyyys*
  • Skumpis

God kväll.

Jag är också helt slut efter en scrapdag med Mammsy och annan kompis. Jag fick gjort tre LOs och så många har jag aldrig fått gjort förrut. Tyvärr går det ju inte att fota nu

pylla - Nope, det blev ingen CC för oss. Hade fullt upp med andra projekt. Som att äta pizza Räcka ut tunganFlört

Fyyyy vad jag är trööööött!!! Men nöjd

• Skumpis

MamaKajsa - Så talar en äkta flerbarnsmor. Vi vanlig dödliga tycker det är jobb nog med _ett_ barn

• Skumpis

mu - Vad är det för fin glittrig rubrik?

• malin ulrika

Skumpis,
    det är Heidi swap chip-bokstäver som jag målat med ljusgrön akrylfärg och sedan haft grönt löst glitter på! Det är ju hopplöst att förvara glitter, vad har ni erat i? Har funderat på att köpa små saltströare, sådana där som är tänkta "per person" vad tror ni om det?

• Jen 82
    Tessegosing skrev 2007-02-25 17:53:23 följande:
    vad är en ATC???
    ATC betyder Artistic Trading Card och är ett kort som är  89 x 64 mm stora.
    Man kan göra det hur man vill, dekorera, embossa etc. Sen byter man med andra.
    Tex på Skapa Hobby i Stockholm (butik) finns en skål med ATC's. Man tar ett och lägger dit ett av sina egna.

Jag är med i en ATC swapp på scrappiz, där vi har tema landskap, mina bidrag där finns i mitt galleri.
  • Skumpis

mu - Jättesnyggt blev det! Jag vet inte vad det är för saltströare du menar men det låter smart. Jag har bara glitter i mina EP-burkar.

• theosen

Min sambo tyckte att jag skulle beställa stämplarna, så får vi testa tillverka klossar själv. Han jobbar som verktygsmakare. Jag tycker det verkar vara en bra ide. Vad tycker ni?

• theosen

Hur får man Stämplarna? A4 format tycker jag det ser ut som?

• Coursell

Så fint med dessa glittrande bokstäver ju Måste göra några såna snart...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket