• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76

Hjälp!
    Jag har fått en ny utmaning av min mentor och denna gången ska jag sy på en LO!!! Jag har aldrig provat detta och skulle vilja ha lite tips. Jag är nämligen superdålig på att sy i vanliga fall. Fick en symaskin i julklapp för ett par år sedan men har knappt använt den. Så jag mottager tacksamt alla möjliga sy-på-LO-tips

• theosen

Hur gör man när man vill ha stämplar? Har hittat ett ark med omonterade som jag bara MÅSTE ha!
    Ska jag köpa till klossar, eller ska man vänta med det? Det finns inte på den sidan jag tänkt beställa!?!

• Camasunary

NyfikenÖrn: Det pågår en scrapliftutmaning på www.papirgleder.no. Förra veckan utmaning, förutom att lifta, var att det skulle finnas "söm" och ngt vitt på LOn... där kan du kolla på massooor av snygga sydda LOs!!

Du måste (tyvärr?) registrera dig för att få se LOs i större format än i frimärksstorlek!!

• Örnen76
    Camasunary skrev 2007-02-25 17:35:47 följande:
    NyfikenÖrn: Det pågår en scrapliftutmaning på www.papirgleder.no. Förra veckan utmaning, förutom att lifta, var att det skulle finnas "söm" och ngt vitt på LOn... där kan du kolla på massooor av snygga sydda LOs!! Du måste (tyvärr?) registrera dig för att få se LOs i större format än i frimärksstorlek!!
    Tack, men var på sidan hittar jag detta? Står det hur man gör också?
  • Camasunary

Jäklarns skit!! Upptäckte just att mitt "plus" gått ut Åååå så störande att jag inte hade koll på det!! Grrr...

• kanskesnart

Bark: Jättefin dubbel.

Det var någon som undrade häromdagen om de där mappställen som man kunde ha i bokhyllan fanns kvar på IKEA ( var någon som köpt på blocket ). Tänkte bara säga att jag var på IKEA idag och kikade efter dem och de fanns där. Kommer inte ihåg namnet (minne guldfisk ) men de kostade 98 kr iallafall.

• Örnen76
    Camasunary skrev 2007-02-25 17:40:27 följande:
    Registreringen eller sömmarna?
    Sömmarna.
  • theosen

Stämpelklossar? Eller kan man tillverka såna själv?

• malin ulrika

nyfikenörn,
    måste du sy på maskin, eller är handsöm tillåtet?
    Jag har prövat båda, men om man inte har lust att dra fram hela mskinen, så kan man göra handsöm. Då tycker jag det är lättast att först göra hålen, (t.ex. genom att göra med en nål, mot ett körkunderlag eller annat "poräst" underlag), sedan drar man liksom bara tråden genom de färdiga hålen.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket