• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Jo79
    Knoddens mamma skrev 2007-02-24 22:01:43 följande:
    Har kikat in lite hos flera av er och ni gör verkligen superfina LO´s. Men varför gör de flesta av er bara enkla och inte dubbla? Fick tipset när jag började scrappa att man skulle göra dubbla eftersom det inte blir så "rörigt" när man skall titta på dem i albumen.Är bara nyfiken..
    Oftast så har jag inte så många kort som passar ihop för att göra en dubbel, det blir dubbla bara när det är "speciella" tillfällen som jul, midsommar och födelsedagar.
    Mamma till KaramEllen
  • claudia79
    Knoddens mamma skrev 2007-02-24 22:01:43 följande:
    Har kikat in lite hos flera av er och ni gör verkligen superfina LO´s. Men varför gör de flesta av er bara enkla och inte dubbla? Fick tipset när jag började scrappa att man skulle göra dubbla eftersom det inte blir så "rörigt" när man skall titta på dem i albumen.Är bara nyfiken..
    Jag scrappar vad jag känner för! Om det är ett tillfälle med många kort blir det en dubbel, men inte för att det ska underlätta att titta i albumet Jag gillar bäst att göra enkla dessutom..

Bark: Vilken fin LO

Fnyz, Pylle och Pyret: Då ses vi förhoppningsvis online imorrn på CC (Om jag orkar vill säga....Har precis kommit hem från sjukhuset med W. Jq hade fått tag  i en flaska med köksrengöring och råkat spruta RAKT i ögonen/ansiktet på honom, så det blev ambulans och hela paketet  in och kolla. Som tur var hade han haft TUR, så det blev ingenting, men nu är jag helt tom känner jag......)
  • Sol30

claudia: Oj oj, vilken tur att det gick bra! Förstår att du är helt slut nu.

• claudia79
    Sol30 skrev 2007-02-24 22:18:48 följande:
    claudia: Oj oj, vilken tur att det gick bra! Förstår att du är helt slut nu.
    Ja FY ja! När det gäller ens barn är det inte lätt att hålla huvudet kallt
  • Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-24 22:44:59 följande:
    Sol30 skrev 2007-02-24 22:18:48 följande: claudia: Oj oj, vilken tur att det gick bra! Förstår att du är helt slut nu. Ja FY ja! När det gäller ens barn är det inte lätt att hålla huvudet kallt
    å fy, sitter här å har tårar i ögonen, vet inte hur jag skulle reagera själv. massa kramar till er å sååå skönt att det gick bra!

och för att inte vara OT så slänger jag in lite scrap åxå jag har gjort en LO till liften på papp å scrap nu claudia men som du vet så går de ju itne å ladda upp där än emn snart så är ganska så nöjd med den
  • Skumpis

Claudia - Fy, så läskigt Tur att det gick bra!

Kul med flera träskträffar imorgon. Jag, Mammsy och en annan kompis ska träffas imorgon. Kanske deltar i cropen också

• Emmixen

Claudia: Usch då! Vilken otur alltså! Skönt att det gick bra i alla fall!

Har frågat tidigare, men har glömt.. ;) Vad var nu cybercrop?

• claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-24 22:46:46 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-24 22:44:59 följande: Sol30 skrev 2007-02-24 22:18:48 följande: claudia: Oj oj, vilken tur att det gick bra! Förstår att du är helt slut nu. Ja FY ja! När det gäller ens barn är det inte lätt att hålla huvudet kallt å fy, sitter här å har tårar i ögonen, vet inte hur jag skulle reagera själv. massa kramar till er å sååå skönt att det gick bra!och för att inte vara OT så slänger jag in lite scrap åxå jag har gjort en LO till liften på papp å scrap nu claudia men som du vet så går de ju itne å ladda upp där än emn snart så är ganska så nöjd med den
    Tack för omtanken Ja men är du inloggad på galleriet när du försöker lägga upp den? Det kan annars bero på det..För jag gick in och började ladda upp en bild nu och mappen heter "Tävlin- scraplifttävling klar 11/3".....Spännande att få se ditt bidrag!Skrattande
    Skumpis skrev 2007-02-24 22:49:36 följande:
    Claudia - Fy, så läskigt Tur att det gick bra!Kul med flera träskträffar imorgon. Jag, Mammsy och en annan kompis ska träffas imorgon. Kanske deltar i cropen också
    Ja verkligen!!*ryser*
    Emmixen skrev 2007-02-24 22:53:05 följande:
    Claudia: Usch då! Vilken otur alltså! Skönt att det gick bra i alla fall!Har frågat tidigare, men har glömt.. ;) Vad var nu cybercrop?
     Det är en dag eller två vikta åt cyberscrapptävlingar på ett forum. Som imorrn är det från kl 9.00 på scraputmaningen olika tävlingar upplagda, och då scrappar man under dagen och laddar in i deras galleri innan en viss tidpunkt, för att kunna tävla om priserna
  • Asrta1

Hejhej!

claudia: vad skönt att allt gick bra, usch det är så hemskt när det händer ens små ngt.....

Imorgon ska vi ha scrap/pyssel-träff här hemma hos mig...vi är nga stycken som brukar träffas var 3:e helg. Vi är två som scrappar, en som gör kort och två som målar, ritar/tecknar.....och sen fikas det också samt pratas en hel del "gojja" med förstås

Låter kul det där på Scraputmaningen......fast trög som man är så fattar jag inte riktigt hur det funkar...kommer det upp skisser osv som man ska göra...måste man göra alla eller man kan väla nga...sen var det det där med bingo .....????? Kan man regga sig och vara med som åskådare och bara kika på hur det funkar?? Någon som vet?

Nu ska jag läsa ikapp lite och se om jag hittar nga nya LOsar

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Tessegosing

Någon som har skrivit upp alla kladdkakerecepten som va i tråden för någon dag sen och skulle vilja maila dom till mig??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket