• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    malin ulrika skrev 2007-02-25 05:55:44 följande:
    Njehej, det blev ju inte som jag tänkt mej...Hur klistrar man in en bild i ett inlägg?
    du går in i galleriet, klickar på bilden så den öppnas å blir stooor, sen högerklickar du påden och väljer kopiera, då är det bara att kopiera in den i omröstningstråden.
  • Mystjejen

Venezuela: Vilken fin LO!

Nu ska kika in på cybercropen... Men jag får nog inget gjort idag, maken har jobbat natt och i em så ska vi käka hos hans föräldrar och hjälpa dem styla huset, de ska ha visning där imorgon...
    Tänkte på det att när det bara är en dag så kan det ju bli lurigt att fota LO:sarna sedan eftersom man säkert inte är klar förrän ikväll... En tanke bara...

Vill ha SOMMAR NU!!!!!! Här öser snön ner...

• Jen 82

Jag o Jenn79 hade miniscrappträff igår Fick ur mig 5!!!! Lo's på hela dagen!
    Ska försöka fota idag

• Johanna 79

Sitter precis och tittar på alla utmaningar på Utmaningsrallyt! Så mycket kul.... Men tyvärr har jag typ ingen tid idag Så tråkigt. Sambon är iväg och jobbar, två grabbar här som yr omkring. Som vill ha lunch coh så ska vi på babysim på em. Får se om jag får någon tid ikväll. Tyvärr så tillhör jag inte snabbscrapparna

• Venezuela

Jen82: Oh la la, 5 st - du skämta med mig aprilloFörvånad Det är en veckas produktion för en snigelscrappare som mig...

• Jen 82
    venezuela skrev 2007-02-25 11:30:10 följande:
    Jen82: Oh la la, 5 st - du skämta med mig aprillo Det är en veckas produktion för en snigelscrappare som mig...
    Jag ÄR eg en snigelscrappare .... Jag kanske får ihop en per kväll i vanliga fall, men eftersom vi skulle haft scrapträff som blev inställd så scrappade jag hos jenn79 ist så lite var ju förberett , men jag är ganska stolt
  • Edma

Ok, nu har jag provat att stämpla rubriken på min lo för första gången. Det blev inte så rakt, men övning ger färdighet
    Hur gör man ren foamstampesen på bästa sätt?? Jag har inget särskilt rengöringsmedel, så jag diskade av de med varmvatten och lite diskmedel. Det verkade funka. Hur gör ni??

2 nya LO:s i galleriet

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
  • Jen 82
    Edma skrev 2007-02-25 12:18:01 följande:
    Ok, nu har jag provat att stämpla rubriken på min lo för första gången. Det blev inte så rakt, men övning ger färdighet Hur gör man ren foamstampesen på bästa sätt?? Jag har inget särskilt rengöringsmedel, så jag diskade av de med varmvatten och lite diskmedel. Det verkade funka. Hur gör ni??2 nya LO:s i galleriet Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
    Man ska akta sig för diskmedel har jag för mig, tror stämplarna lossnar lätt då..
    Jag brukar anv bara vatten...
    Ska kolla in ditt galleri nu !
  • Edma

Jen 82: Ok, men all färg försvinner ju inte med bara vatten?

Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
  • annika5064
    Edma skrev 2007-02-25 12:35:36 följande:
    Jen 82: Ok, men all färg försvinner ju inte med bara vatten? Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
    Nej, de blir missfärgade, men det syns inte nästa gång du stämplar; se bara till att vattnet är klart när du sköljer dem så är de så rena de kan bli! Och precis som Jen82 skriver så kan de lossna av rengöringsmedel och diskmedel...

Gillar din "kille med keps"
    venezuela skrev 2007-02-24 23:31:00 följande:
    Hallå i träsket! Idag har jag varit på en stor 12 timmars träff med ett fyrtiotal deltagare. Vi hade supertrevligt; scrappade, shoppade, pratade och åt massivs med godsaker.Tillslut fick jag ihop två LO´s, men det satt hårt inne... Fattar inte vart tiden tar vägen. Lägger ut en av dom här - fotografierna skiljer sig en del åt i färg, men jag ville ha dom tillsammans så det fick bli så...Cama: Tack för trevligt sällskap och goda råd!
    Tjusigt!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket