Jag vet att jag har missat en del när jag inte var aktiv i träsket, men tänkte ändå göra en liten frågeställning. Kan hända vissa frågor ställts tidigare..
Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
5 st 12x12 står i min bokhylla, 2 för äldsta dotern, ett för yngsta, en Bom och ett familjealbum. Ett 8x8 om äldsta dottern till mig själv (de andra är till henne)Sedan några minialbum också. Fler 12x12 måste inhandlas inom kort.
Planerar du sitt scrappande?
Jag brukar göra avbockningslistor med vad jag har för LO´s att göra. Ibland väljer jag ut kort, papper och dekorationer och lägger i en "page planner" tills jag har kommit på hur jag vill gå vidare med layouten.
Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
Jag skriver all information om vad jag använt för material på baksidan (så jag inte tappar bort det) samt det datum jag färdigställt den och om jag gjort den till någon speciell utmaning.
Har du en scrapbudget?
Jag borde ha det, men oftast när jag handlar köper jag vad jag vill ha. jag brukar försöka komma över 700 för fraktens skull, men inte för långt över.
Hur förvarar du spillpapper?
Cropper hoppers för min del, mönstrat i två, cardstock i en. Tidigare i en stövelkartong, men det blev så bökigt att hitta.
Hur förvarar du stickers och rubons?
i en pärm med plastfickor just nu, men jag är lite orolig över syrahalten i plastfickorna.
Hur förvarar du dina dekos?
zippåsar på en anslagstavla, för bra överblick. Sådan som är större ligger i en skokartong.