• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Scrapmom

En SwachBox, eller en SwachRing, är en samling med små prover från en kollektion papper. Som man har som referens när man tex ska beställa papper från internet. Man använder alltså inte papprena i boxen/ringen.

• Scrapmom
    Lingonflickan skrev 2007-04-11 21:39:45 följande:
    Oki, tack då ska jag inte bjuda på den på ebay
    Man brukar kunna få ihop en billig swachbox genom swappar på de olika scrapforumen. Då köper man en sorts papper ur en kollektion, skär till dem i ett bestämt format och skickar till den som håller i swappen. Tillbaka får man då en bit av varje papper= en komplett swachbox.
  • Camasunary

Skumpis: Bara vanlig plast kletar och smetar ut sig, torkar aldrig och är allmänt jävligt! (så var det iaf för mig) Det finns billiga & bra OH på Kjell & co! Roligt som tusan!!

• Scrapmom

Åh, shit! Nu har jag blivit kär igen... Var inne och kollade på Poppes och såg de nya HouseMouse-stämplarna... vill ha vill ha vill ha!

• Skumpis

Cama - Får bli lite shopping för mig då

• Tjej81

Hej! Oj oj oj vilken lång tråd ni har här :) Första gången jag hamnade hos er.. Är redan beroende av scrapbooking sedan jag fick min dotter för 19 månader sedan.. och nu väntar jag andra barnet så nu känns det som om man måste jobba ifatt så man hinner göra något fint till nästa barn.. Ett års album eller något sådant. Kanske ni har några roliga förslag hur man bäst tar vara på barnenens minnen.. Ha det bra!

• Camasunary

Skumpis: Ja, shopping rocks!! Minns jag fel eller var det du som hade en välfylld varukorg "over there" också?? Nää, fy så kul du ska ha! Ska vi träffas snart igen

• Scrapmom
    MAMMSY: Tråden stängs nog om nån vecka, så vi kanske ska ha en uppföljare? Eftersom du är TS, så borde du få den äran
  • Matriark
    Skumpis skrev 2007-04-11 21:38:06 följande:
    Matriark - Det tycker jag absolut du kan ha med. Kanske inte en LO i barnens album om sin pappa men i ditt album Jag googlade också och fick reda på hur läcker och snygg jag är. Duktig på att dansa och grym på att hoppa längd

Hehe, jo det var ju lite roligt trots allt, så i mitt album hamnar det nog

Själv var jag bland annat en driftig kvinna, ett utvecklingsprojekt, bäst, cool, kär, lite blyg, mjuk och sensuell.

Tjej81 skrev 2007-04-11 21:59:05 följande:
    Hej! Oj oj oj vilken lång tråd ni har här :) Första gången jag hamnade hos er.. Är redan beroende av scrapbooking sedan jag fick min dotter för 19 månader sedan.. och nu väntar jag andra barnet så nu känns det som om man måste jobba ifatt så man hinner göra något fint till nästa barn.. Ett års album eller något sådant. Kanske ni har några roliga förslag hur man bäst tar vara på barnenens minnen.. Ha det bra!
    Välkommen till scrapträsket!
    Jag har scrappat månad för månad samt slängt in några sidor om speciella händelser, stora som små. Förslag är att ha en separat anteckningsbok och skriva ner allt viktigt om man inte hinner scrappa om det på en gång. Tråkigt att missa/glömma bort.
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket