• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah

Cia
    Om du vill kopiera den liten så sätter du muspekaren på din lilla bild i galleriet, högerklickar och väljer kopiera. Sen trycker du ctrl+v när du vill klistra in den här i inlägget.

• Bark
    Marajjah skrev 2007-04-12 21:00:02 följande:
    Barkdet beror på att du har den sparad i för stort format.
    Mm såg det på senast utmaningen oxå, där var inte hela Lo:n med heller!! 

Är inte så duktig på det här med datorer.  Skrattande
    Mamma till Jasmine & Timmie
  • Bark
    Sydskåning skrev 2007-04-12 21:03:43 följande:
    Bark: Har du Photoshop?
    Nej det tror jag inte!!

Hittade Word för en månad sen, kanske hittar photoshop om jag letar lite till
  • Scrapmom

Bark: Det är inte ett program som kommer med datorn, utan etman själv får köpa och installera. Dessutom dyrt Skrikandes, men såå bra Väldigt enkelt att fixa till rätt storlek på bilder bla, det var det jag tänkte på...

• Bark
    Sydskåning skrev 2007-04-12 21:08:16 följande:
    Bark: Det är inte ett program som kommer med datorn, utan etman själv får köpa och installera. Dessutom dyrt , men såå bra Väldigt enkelt att fixa till rätt storlek på bilder bla, det var det jag tänkte på...
    Word var inte installerat i denna nya datorn. Har haft den ca ett år och när jag hittade kartongen i min garderob fanns det massa skivor jag inte installerat bl.a. Word. Får fundera på det där med Photoshop!!
  • Bark
    Sydskåning skrev 2007-04-12 21:11:08 följande:
    Så, Bark, nu är den förminskad så den får plats. Ta den och spara den i din dator
    Hur gör jag då??  Generad   "skäms"
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket