• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • paxie
    Hur många scrapalbum har du gjort/håller på att göra?
    Jag håller på med mitt allra första. Ska innehålla min dotters första år.

Planerar du sitt scrappande?
    Ehm, nä. Får springa och scrappa så fort bebisen sover.

Brukar du anteckna på baksidan av dina LO´s?
    Nä?

Har du en scrapbudget?
    Oh nej..

Hur förvarar du spillpapper?
    I en multimapp

Hur förvarar du stickers och rubons?
    Vissa har jag upphängda på spikar, resten ligger i multimappen.

Hur förvarar du dina dekos?
    I barnmatsburkar (glas), stora boxar och i en speciell box med små fack till brads.
  • Jen 82
    Jag har ett till Maria, ett till Robin, ett till familjen och ett till mig i 12*12
    Sen har jag ett i 8*8 till mig och sen en MASSA 6*6 fickor som ska få ett album snart...

Nja, har vissa bilder jag vill scrappa och ibland funderar jag ut en LO i huvet men sen blir det inte alltid så. Jag scrappar de bilder jag känner för just då.

Nej, men borde nog börja

Har du en scrapbudget?
    Nej, shoppar det jag vill ha när jag behöver det. Ibland så spar jag lite o lägger storbeställningar från usa

I mappar i mapp vagnen, han en för enfärgat och en för mönstrat

De som är 12*12 har jag i mappvagnen och de andra har jag i olika förslutningsbara plastfickor.

De större har jag i zippåsar som hänger på en köksstång från IKEA, de mindre har jag i cropper hopper askar.
  • MiaB72
    Jag har 2 album som jag håller på med nu, ett till Linus - ett första året album och ett där jag blandar hejvilt. Har även köpt ett album som jag har tänkt att ha till Emils dagisbilder och sen ska jag även försöka köpa ett till att ha nyare Linus/Emil bilder i

Nej, inte direkt. Ibland kan jag väl känna direkt när jag ser en bild hur jag skulle vilja ha det men inte nåt direkt planerande. Jag är ju ingen snabbscrappare så jag planerar under tiden jag ska göra en LO

Nej, men tipset om att skriva upp vilket material osv man har använt är ju ingen dum idé! Det ska jag börja göra!!

Har du en scrapbudget?
    Nej

Riktigt små bitar i en vanlig plastficka, lite större i min 12x12 mapp

Har inte så många så de ligger i bokhyllan just nu.

Jag har 3 st "fiskarlådor" från Clas Ohlsson tror jag det är, med små fack i, där har jag alla mina dekorationer, det som inte får plats har jag kvar i plastfickor eller burkar.
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-12 15:37:01 följande:
    Dagens scrap. Tror jag kommit på min stil...... väldigt enkel.  Jag slutar aldrig förvånas över hur dålig färgåtergivning min scanner har!!
    Enkelt är skitsnyggt! Go girl!Skrattande
  • scrapparlotta

Jag är inne på mitt 3 album nu.

Jag planerar endel, tex när jag beställer kort så brukar jag fundera ut vilka kort jag vill scrappa om. Sen kan det ju hända att jag vill ha nåt annat kort ibland och då skriver jag ut det själv. Annars planerar jag inte så mycket.

Nej, däremot så händer det att jag testar en penna eller en färg om den passar till pappret.

Har du en scrapbudget?
    Nej, fast det vore nog ingen dum ide. Fast jag ska nu börja spara pengar till nästa mässa i göteborg som är till hösten. Annars så tar jag pengar från mitt konto och betalar scrappargrejor för.

Små pappersbitar förvarar jag i en mapp, större bitar ligger i en låda.

I en av lådorna på skrivbordet.

Små grejor har jag i små lådor med små fack i. Lite större gjejor har jag i plastlådor (glasslådor, lådor som min sambo har köpt spik/skruv i tex)

Kul med lite frågor

Nu har jag en fråga till er, svara och säg vad ni skulle ha gjort.

Jag har för säkert 1½ - 2 månader sen beställt en distress svart från forma hantverk. Den har varit slut och hon skulle skicka den så fort hon fick in den. Forma hantverk har ju alltid en "veckans vara", som brukar vara en omonterad stämpel. För nån vecka sen hade hon en "veckans vara" som var ett sovande barn, såååå söt. Nu ska jag beställa lite andra grejor därifrån, samtidigt som distressen hade kommit igår. Så nu ska jag lägga en beställning och samtidigt får jag då min distress (ca 2 månader senare). Denna veckans vara vill jag inte ha. Kan jag, som kompensation för att ha väntat på min distress så länge, fråga om jag får köpa den sovande barnet som veckans vara? Eller är det dumt? Hur skulle ni ha gjort?

• Tjej 83

jag hade frågat om jag kunde få de sovandes barnet omd e hade nån sån kvar eftersom du hade fått vänta så himla länge.
    fast de tar väll kanske lite tid o få in deras saker till butiken eller? så då är de inte deras fel att de tog 2 mån elelr?
    --svårt de där.. men fråga kan man ju göra, de skadar ju inte.

• scrapparlotta

Tjej 83:

Nej, det ska ju tydligen inte vara hennes fel. Det hade strulat med leveransen eller nåt sånt. Så det är svårt........

• Örnen76

kikkan - fråga om det går att du får den stämeln med det sovande barnet. Du kan ju inte få mer än ett nej

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket