• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark
    Helenaj skrev 2007-04-12 22:39:28 följande:
    Ny Lo i min blogg www.drutten.blogg.se risa och rosa gärna
    Kommer inte in i din blogg tyvärr!!
    Mamma till Jasmine & Timmie
  • Örnen76
    FlowerGirl skrev 2007-04-12 23:21:01 följande:
    jag gjorde ett kort för ett par dagar sen men jag var inte nöjd så jag gjorde om det, vad tycker ni? "before" "after" 
    Personligen gillar jag den första bättre
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Cia o krabaten

jag med
    Men smaken är som baken! Det är det som är charmen med alla olika stilar!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Örnen76

Någon här som är bra på digitalkameror? Jag har en Nikon Coolpix P3. När jag startar kamerna står det "Minneskortet är skrivskyddat" och det går inte att ta några kort Ska iväg på babybarnmässan i GBG i dag och det hade varit kul med lite kort därifrån. Anyone???

• Örnen76
    Helenaj skrev 2007-04-13 08:06:58 följande:
    Örnen: vet inte om du köpte det på scraproom men annars ett litet tips www.tradera.com/auction/auction.aspx
    Det är en pysselkompis som var på jakt efter det och hon beställde det i går på scraproom. Tack för tipset iaf
  • Örnen76

Är på jakt efter ett Handprint (QK-alfabet) Det har utgått, men om ngn ser det någonstans, får ni gärna hojta till

• Mizty
    Örnen76 skrev 2007-04-13 08:00:29 följande:
    Någon här som är bra på digitalkameror? Jag har en Nikon Coolpix P3. När jag startar kamerna står det "Minneskortet är skrivskyddat" och det går inte att ta några kort Ska iväg på babybarnmässan i GBG i dag och det hade varit kul med lite kort därifrån. Anyone???
    Vet inte vad det är för minneskort men det brukar vara en liten "sprint" på sidan som du kan ställa om. Det är så att man inte av misstag ska kunna förlora bilder som man vill ha kvar! Kolla det, annars vet jag inte vad det kan vara!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Mizty
    FlowerGirl skrev 2007-04-12 23:21:01 följande:
    jag gjorde ett kort för ett par dagar sen men jag var inte nöjd så jag gjorde om det, vad tycker ni? "before" "after" 
    Gillade oxå det första mest!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Örnen76
    Mizty skrev 2007-04-13 09:03:35 följande:
    Vet inte vad det är för minneskort men det brukar vara en liten "sprint" på sidan som du kan ställa om. Det är så att man inte av misstag ska kunna förlora bilder som man vill ha kvar! Kolla det, annars vet jag inte vad det kan vara!
    Skit också! Nu öppnade jag luckan till minneskortet och ställde om det som jag trode du menade med sprinten och stänge luckan, men nu går inte ens kameran att sätta på och luckan går inte att öppna!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket