• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • trasslig
    kissmekate skrev 2007-02-20 22:55:24 följande:
    finns en härlig tråd här med rubriken: (och jag menar inget illa på riktigt det är bara så kul...):"Vi som plussade v32"Borde man inte ha märkt nåt lite tidigare?
    nej här på FL finns det liksom inget mellanting. Folk plussar ju fan innan de ens haft ägglossning verkar det som och gör 100 trådar "BIM-20, men jag vet att jag e gravid. Är supertrött och sugen på apelsiner", eller så är det ju "jag visste inte ens om att jag var gravid och så fick jag ont i magen och åkte in till akuten och idag är mina trillingsöner Tristan, Kevin och Bacon här."

sorgligt men sant..
  • NinaFina

Kan man ha sex efter förlossningen?

Lycklig tvåbarnsmamma till Elin född -96 och Isak född 23/10-06!
  • wintersaga

Denna ständiga tävlan.

Person 1: Min förlossning tog 13 timmar.

Person 2: Ja,men min förlossning tog 38.

Person 3: Jag känner en vars förlossning tog 91 timmar.

Person 4: Jag tycker inte att man fött barn på riktigt om det tog under 15 timmar! Eller om man fött med kejsarsnitt...

Annars är inläggen som är skrivna så här roliga:
    asså ja o min kompis lr de e egentligen min kompis kompis men ändå vi skulle typ träffa hennes kille å kanske fika men då messa han å sa.... Osv vidare. De är långa, innehåller inga skiljetecken, massa förkortningar, totalt ovesäntlig information, enbart gemener, väldigt utpräglat talspåkoch har aldirg någon poäng. Eller om det bara är jag som aldrig lyckas uppfatta den då jag inte orkar läsa hela...

• Midnattsblå

Smurfan: " jag viker mig av skratt"..

Juti

• morsa06

Eller att man blir "utstött" från en tråd som lyder: Hur mycket FP får jag ut om jag är mammaledig innan barn 2 kommer?

Mitt svar blir: "vore jag du skulle jag kontakta försäkringskassan, dom vet exakt!"

Eller andra liknande trådar med liknande frågor.. Och då vägrar TS svara mig utan frågar vidare: "Nån annan?" (jag ser riktigt framför mig hur TS fnyser åt mitt svar med näsan i vädret)

Antingen inser TS att det kanske vore det bästa men inte vågar erkänna det eller så tror h*n på fullaste allvar att folk på FL kan allt om allt!

• Zimlis

..."men jag har telefon-fobi o vågar knappt ringa familjen.
    Så jag gör en tråd här på FL och undrar vad jag ska göra - mitt barn har druckit en hel flaska hostmedicin?? Måste jag ringa nån?? OBS: Jag bor 10 mil mitt ute i skogen o gubben är o jobbar o kommer inte hem förrän ikväll"

• argentea

Åh, om jag får trillingar ska jag lätt döpa dem till Tristan, Kevin och Bacon!

(Men först ska jag starta en tråd som heter "Vad tycker ni om namnen Tristan, Kevin och Bacon?" och i den ska jag fråga om ni tycker att dom namnen passar bra ihop. Och om ni inte tycker det så skiter jag i det och startar en ny tråd där jag talar om att jag har döpt mina tre trillingsöner till Tristan, Kevin och Bacon.)

• Zimlis

Tristan = Kommer ju bli mobbad TRISTA Tristan!! Kevin = Bara så WT, men det vet ju alla
    Bacon = Vafalls va den tredje en gris som pluppade ut Oink oink

• NinaFina

TS: Min man slår mig sönder och samman varje dag och han är hotfull mot både mig och barnen och utövar psykisk misshandel mot både dem och mig.

Svar: Men lämna honom för Guds skull!

TS: Lämna honom? Jag älskar ju honom!

Lycklig tvåbarnsmamma till Elin född -96 och Isak född 23/10-06!
Svar på tråden Klassiska FL-repliker!