• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Miss Q

Jag tycker denna är så klockrent familjeliv.

-Jag vill inte amma.
    -Men du SKA amma.
    -Men jag tror att mitt barn mår bra även av flaska och det tror bvc, sjukvårdsupplysningen, tre olika läkare, 14 bm, mina vänner och bekanta, tidningen Vänta Barn, tidningen Vi föräldrar osv osv.
    -Ja men de har fel, WHO (och så skickar de en miljon länkar) säger att man ska amma i 2.5 år och ingen ingen ingen annan ska säga nåt!

We Could Mate But Then I´d Have To KILL You!
  • Fröken Sophia

etanol - så länge du inte kräks på mig (duschade faktiskt i morse) så är allt ok!

"Jag tycker att alla som inte vill amma sina barn ska skämmas. Särskilt om anledningen är att man inte vill förstöra sina bröst. Skäms på er dåliga mammor. "

• etanol

*trumpetar en liten fanfar för Sofia som "faktiskt" duschade imorse*

Ja man måste amma, det står i lagboken.

• niamh

Alla måste amma utan undantag. Det där med amningshysteri är förresten bara en myt.

• tjorvisen

Men vaddå amma? Det är ju rent av äckligt när ungen suger på ens pattar Förvånad Tack gode gud för flaskor!

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Jossebell

allllllla kan amma!

kejsarsnitt är bara för fegisar.

avnjuta ett glas vin samma dag som man har ägglossning = Alkoholist!

Röka fram till BIM = mord!

BIM i sig är dem märkligaste förkostning jag hört. När jag var ung så hette det beräknad utebliven mens och borde då vara BUM. vadå ickemens?????

• tjorvisen

Det står till och med för Beräknad Inte Mens. Men vad är det för svenska egentligen???

Jossebell skrev 2007-03-19 10:32:28 följande:
    När jag var ung så hette det beräknad utebliven mens och borde då vara BUM. vadå ickemens?????
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • niamh

Språkpolisen här:

Varför maskerar man alltid alla pekpinnar i föräldramanualer med uttrycket "många", som i "Många mammor väljer att..." och "För många pappor känns det viktigt att..." och så vidare. Bjäbb bjäbb bjäääää! *kastar kottar på Socialstyrelsen*

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!