• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Fröken Sophia

räknas bara om du är sugen på dessa saker i dubbel mängd

hur nära bim är du? *fnissar*

ett annat populärt test är annars att känna på livmodertappen - men hur den ska kännas får du konsultera någon annan tråd om!

• Jossebell

min BM skulle pilla på livmodertappen i slutet av grav för att se hur den var och jag säger då det, ska jag pilla på den själv så måste Gud ge mig längre och smalare fingrar.

Okej, när man vill bli gravid så kan man känna alla symtomer.

illamående
    metallsmak i munnen
    kissnödig etc

när man så väl blivit gravid så ska man oroas fram till ungefär halva graviditeten över att man inte har tillräckigt med symtomer.

Och jag stavar som jag vill ok!!!!

• lilla79

har nog tappat tappen.. usch nej inte vill jag in o rota där inte, det får andra sköta.. fniss..
    hur nära bim? hade mens runt påsk.. hehe.. fast bara tre dagar. är jag gravid då?

jossebell:

• Fröken Sophia

lilla79 - klart att du är gravid - du måste genast packa din BB-väska och köpa vagn!!

• lilla79

oh, nu e det bråttom! *shoppar, packar*

• Fröken Sophia

bra, bra bäst att vara förberedd!!!!

själv har jag inte tittat på vagn ännu (är i v 17) kommer jag att bli en dålig mammma??

• Jossebell

och glöm inte att skriva ett förlossningsbrev. En avhandling på ca 1000 ord är lämplig och glöm inte att ta med klassiker som.

Ni ska lyssna på mig! (även om jag bara mumlar)
    Inga andra än BM ska finnas i rummet. (okej, sambo och akutläkare i fall det bli panik får inte komma in)
    Jag vill ha lugnt och tyst i rummet. (okej så ljudisolera och glöm "standup" akten som BM har övat in.
    efter vi fått vårat barn vill vi ha en stund för oss själva. (Nä, BM är så fascinerad över eran tilldragelse så hon kan inte slita sig)

• Fröken Sophia
    å nej...hur ska det sluta??? Ska man förresten beställa en sån där skylt till vagnen redan nu!
  • Jossebell

det finns måååånga bra trådar här på FL vilka tyger som är snyggast och vilken vagn som är bäst etc

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!