• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Dävvil

Nja lite lagom beundrar tror jag. Tycker det kan kännas lite löjligt att säga, men jag ser ju att min sambo gillar att höra att jag tycker om den. Men skulle jag bre på skulle det ju falla platt.

Väldikkt offtopic det här

Ja å särskilt nu när man förvandlats till en heffaklump är det skönt att höra att man ändå är vacker å underbar!

• Fröken Sophia

Mmmm...*ler lyckligt* han verkar nästan tycka att jag är vackrare nu med magen som börjat växa å allt!

Man kan ju alltid säga att han gör sköna saker med den dära saken...det är ju inte lögn direkt!

OT - skulle vi vara OT??? Näääeee, sånt här diskuteras säkert under "sex&sånt" också!

• Dävvil
    Det e häftigt!

Sant, så sant.

Man kanske kunde trycka varningstexten på kallingarna istället.
  • Kanelflicka

En klassisk Fl replik är:

Får man ha ... (någon inredningsdetalj), till ex:

Får man måla fondväggen rött?
    Får man köpa panelgardiner?

Nej! Det är strängt förbjudet!!!!

• Rude Billy
    Kanelflicka skrev 2007-04-18 10:48:56 följande:
    En klassisk Fl replik är:Får man ha ... (någon inredningsdetalj), till ex:Får man måla fondväggen rött?Får man köpa panelgardiner?Nej! Det är strängt förbjudet!!!!
    Haha
    Benjamin - mammas allt på jorden!
  • Fröken Sophia

Får man ha rosa kläder på sin killbebis?

NEJ - det är verkligen inte att rekommendera

Kanelflicka skrev 2007-04-18 10:48:56 följande:
    En klassisk Fl replik är:Får man ha ... (någon inredningsdetalj), till ex:Får man måla fondväggen rött?Får man köpa panelgardiner?Nej! Det är strängt förbjudet!!!!
  • Fröken Sophia

Kan trycka dem samtidigt som vi göra våra tröjor!

Dävvil skrev 2007-04-18 10:46:50 följande:
    Det e häftigt! Sant, så sant. Man kanske kunde trycka varningstexten på kallingarna istället.
  • Dävvil

Kanelflicka- Hehee

Man får inte köpa panelgardiner, men sy dem själv är ok.

• Mississell

Apropå snorkar läste jag något kul härförleden. (Kolla SAOL om ni inte förstår det ordet)
    Det var en kille som frågade en tjej om inte tjejer har höga krav på storleken på snorken, och tjejen  svarade: "Vi tjejer bryr oss inte om storleken-bara den inte är liten."
    Det tyckte jag var bra!

(PS! Min Make har en alldeles lagom stor snork, om nån undrar...)

Höga förväntningar är bara blivande besvikelser.
Svar på tråden Klassiska FL-repliker!