Jag åt Tramadol och Tradolan hela hösten och vintern, tog väl ibland någon "extra" för att jag hade så ont och trodde det skulle bli bättre om jag gjorde så...Dumt!
För två veckor sedan satt jag vid datorn en kväll, maken hörde ett konstigt ljud och tittade åt mitt håll och då satt jag och krampade. Trillade i golvet och låg och skakade som i ett epilepsianfall. Bet sönder underläppen, var helt okontaktbar. Minns ingenting av det här, det är maken som har berättat allt.
Ambulans kom, men då mådde jag bra och vägrade åka med. Berättade för dem att jag ätit 4-5 Tramadol 50 mg under dagen, ingen överdos alltså. Men Tramadol och Tradolan kan ge epilepsianfall och krampanfall, även på "normaldoser"!
Nu vägrar jag äta dem mer, har fått Citodon i stället. Jag måste ha något starkt smärtstillande pga svåra smärtor. Men jag försöker vara försiktig, har en gång varit beroende av Distalgesic (finns inte längre, Dexofen är det som är mest likt) och det var ett helvete att komma ur. Men samtidgt måste jag som sagt ha något när det gör som mest ont. det är för jävligt egentligen...
linavina: Jag försökte läsa din blogg om din upplevelse men kom inte in där...
Om du vill skriva en debattartikel är jag gärna med, vi skulle kanske kunna plita ihop något tillsammans? Läkarna måste bli uppmärksammade på det här, framfrö allt måste de veta hur lätt det är att manipulera dem. en del av dem, i alla fall.