• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • AxelOlivia

Vi får fika någon gång efter påsk :) Haha för fram tills dess ska jag vara såå nyttig, bara smoothies och fruktsallad är tillåtet. Ja och så kanske gurkstavar eller morotsstavar.. :)

Här ploppar det upp tand efter tand. En sidotand uppe och en nere hitills i veckan plus att man ser att det är på g två till uppe :)
    Tror att det snart börjar bli dags för Axel att börja krypa.. Han har sååå mycket energi som han inte riktigt vet vad han ska göra av. :) Kanske får han komma på träningsläger till Line.

Hoppas att Emma inte åker på en förkylningsinfluensa utan att det helt enkelt är lite trötthet bara. :) Axel skickar krya på dig kramar till Emma.

JAg gav mig utpå prommis idag men när jag kommit tillräckligt långt hemifrån blev Axel hungrig och jag fick skavsår så jag gick till min syster som INTE var hemma och fick sitta utanför henne och vänta till hon kom eller Björn råkade ringa. Själv hade jag inga pengar. Tur att det var varmt i solen så Axel kunde ammas ute. :)

• Kiin

Oj vad alla får tänder, kan det vara så att emma också håller på med tandproduktion? Symtom: Sover mer än vanligt, lite grinig, men glad och pigg emellanåt och feber... senast vi kollade 38.7. Vad säger experterna? Jag tror att hon är sjuk, men det är så lurigt eftersom hon är superglad och pigg typ en halvtimme och sen blir hon trött. Hon äter som vanligt också???

• LadyC

Ja du kristin, svårt att säga *kliar huvet som en äkta expert* Det kan mycket väl vara tänder på g. Line snorade som tusan när hon fick sina första tänder. Syns nåt under tandköttet?

Inatt när Line väckte mig första gången så var jag pigg, tittade på klockan och insåg att hon sovit 6 timmar i sträck i sin egen säng! Gissa om jag vart paff! Det är rekord. Vi gör morgon kl 6 numera, lagomt kul.

Nu ska vi ner på stan och spana in den nya skoaffären! Vad gör ni andra idag?

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • Kiin

Skönt att ni fick sova längre Lotta. Var skoaffären något att ha?

Idag har vi varit och hämtat ut barnbidraget och sen har pengarna bytts mot mat och annat på ICA maxi. Nu ska jag och emma gå och fika hos några kompisar på Ålidhem.

• Jompan

tjohej!

leon håller precis som alla andra verkar det som, att få fler tänder! Han e lite smågrinig till å från och lite rödblommig i ansiktet! Ingen feber eller snorerier, men det hade han inte sist heller..är nog rätt olika från bebbe till bebbe!
    Är också nyfiken på skoaffären. Har dock inga pengar kvar, så den får spanas in först nästa vecka! 
    Skönt Lotta att Line sov så länge i sträck!! Känns väldigt långt bort för oss..:-/
    Ska nog gå å knyta oss allihop strax, är såååå trötta! Gonatt-kramar på alla!
  • AxelOlivia

Här är jag också på väg i säng. Höll på somna för en timme sen när jag skulle söva Axel plus att jag höll på somna framför du är vad du äter.

Stackars småbarn som får en massa massa tänder. :S Inte illa att Axel fått 3 tänder på 4 dagar.. Hoppas att han blir gladare nu när tänderna kikat fram, om det inte är dags för fler vill säga.

• LadyC

Nja snabbkollade bara på skorna det var sååå mycket folk och omöjligt att ta sig fram med vagn, det får bli en annan dag när folket lugnat ner sig litegranna.

Verkar som alla gjorde tidig kväll igår, haha! Vi fick inte en lika bra natt som igår men det hade jag nästan inte förväntat mig heller.

Line verkar inte störas av tandsprickningen, hon är übernöjd för att hon lärt sig klappa händerna. Det ser riktigt sött ut

• LadyC

Nu är det jag igen

Vilken tid är det familjesim på Iksu på söndag? Vi hade tänkt göra badpremiär. Någon annan som ska dit?

• Kiin

Badtiderna fär familjesim är 12-14. Vi har inte planerat helgens aktiviteter ännu så det kan mycket väl hända att vi ska dit...

• Jompan

Är väldigt sugen på å bada på söndag, Danne har en modefotning då så jag tänkte dra dit utan honom..så vi hakar på om det är nån som ska dit!

Vad har ni för helgplaner annars då? Sitter just nu och småsmuttar på ett glas rödvin..*mm* Leon sover för natten och vi har tänt en massa ljus *myyys*
Svar på tråden Mamma-ligan